SUSE and Pepsi Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 TheOats skrev (På 27.6.2013 den 23.52): Å jeg satte pris på hjelpen. Men vist du og vil diskutere dette videre kan dere vel gjøre over PMer da? Beklager. Det er ikke jeg som har noe lyst til å kverulere, men denne brukeren TOMT synes at det er en uting at jeg hjelper deg... Til : Jeg er ikke interessert i å kverulere med deg. Får håpe at du ikke tror at jeg legger noe negativt i det når jeg gir han et tips. Til TheOats: Igjen, beklager. 1 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Hva mener dere er den beste sykkelen av denne Scott sykkelen og denne White sykkelen? (Å spare penger er ikke viktig). Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 White - pga vekta (11,5kg vs. 14 på Scott'en) og XT-gear Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Det var det første jeg også tenkte på. Men som jeg forstår det er White xxl sitt eget merke, mens Scott er et mer kjent/anerkjent merke. Så jeg lurer på om kanskje kvaliteten på Scott sykelen er bedre eller noe? (Jeg har veldig lite erfaring med sykler). Lenke til kommentar
jihn Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Sitter litt i samma gata som deg jeg Oats. Står mellom de to du linker til, og den white modellen med stiv gaffel. Har dog litt å si med pris, så er vel muligens et bedre valg med den scott modellen? Hva sier dere som kan dette? 1 Lenke til kommentar
madmats Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Scott modellen har Shimano Deore/Acera, mens White har Shimano XT, som er mye bedre. White sykkelen (med fast gaffel) er også 3.5kg lettere. Dempegaffler på hybrid sykkler er litt overflødig. Hvis man faktiskt trenger dempegaffel burde man kjøpe MTB for da sykler du mest i skogen 1 Lenke til kommentar
jihn Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Takk for svar Mads. Var faktisk ute og plukka opp den White sykkelen med stiv gaffel i går. Virker riktig flott, men får ikke mulighet til å ta en skikkelig tur før om et par dager. Pokkers hagearbeid. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Takk for inspillet madmats! jihn, var du fysisk i butikken? Jeg bestilte på net for noen dager siden å de har fortsatt ikke sendt den. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Ja, var innom butikken og plukka ut en. Fikk en del med på kjøpet, så er fornøyd med det Får du ikke noe sendings bekreftelse i morgen ville jeg nesten tatt en telefon. Burde jo gå ganske kjapt å shippe avgårde. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Ja, var innom butikken og plukka ut en. Fikk en del med på kjøpet, så er fornøyd med det Får du ikke noe sendings bekreftelse i morgen ville jeg nesten tatt en telefon. Burde jo gå ganske kjapt å shippe avgårde. Har fått sykkelen nå, å har testet den litt. Har et spørsmål, min lager en klikke lyd når jeg trår ned på den venstre pedalen å er i det tyngste giret foran. Gjør din det? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 13. juli 2013 Del Skrevet 13. juli 2013 Har du smurt gjengene til pedalene og strammet de godt? Prøv å smøre pedalmekanismen. Sjekk at det ikke er noe slark i kranken Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 13. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2013 Har du smurt gjengene til pedalene og strammet de godt? Prøv å smøre pedalmekanismen. Sjekk at det ikke er noe slark i kranken Jeg tror jeg har strammet til godt nok, å de var smørt fra før. Ikke sikker på hva kranken er (er ganske grønn når det kommer til sykler), men jeg tror giret foran er "stilt" litt feil, for di lyden kommer bare når jeg er på det tyngste giret. Å i går hoppet kjedet av ut mot høyre, vist du forstår. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Hvis det er lyd av et kjede som hopper kun i det tyngste giret skal du stille på H limit skruen på bakgiret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå