Gå til innhold

Sli med Mist 650w

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et spørsmål ang. min strømforsyning. http://www.hardware.no/artikler/mist_650_w/52129

Har lest at 650W skal kunne klare gtx 680 sli. Jeg kan svært lite om strømforsyninger, og lurer på Mist 650W har nok kontakter til det? Det følger bare med 2 x 6+2pins, kan jeg ta bare kjøpe to til for å kjøre sli, vil denne strømforsyningen klare det? Og hvor kan jeg finne kun slike kabler? De fleste jeg har sett, selges i store pakker med mange forskjellige, det trengs ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teoretisk kan du nok kjøre 680- kort i SLi med den forsyninga, men jeg ville ikke anbefalt deg å gjøre det. Grunnen er at jo mindre en strømforsyning er, jo hardere vil du belaste denne når du henger på flere komponenter. Vil nok ha lagt noen kroner i en forsyning på 750-800watt på slike kort.

Du vil nok kunne kjøre med dette i lang tid, men etterhvert vil du kunne oppleve stabilitetsproblemer som følge av at du belaster strømforsyninga veldig nært det maksimale den leverer. Dette vil øke rippel og spenningsfall som vil kunne oppstå i strømnettet. Så, du kan få en strømforsyning som ikke greier å levere stabile spenninger. Men dette er dommedagsprofetier. Det kan gå fint, og du kan ha maskinen i årevis med høy belastning også. Men tommelfinger-regelen er, ha alltid litt rom mellom tiltenkt last og maks levert belastningsverdi.

Endret av Asumina
Lenke til kommentar

Sånne PSU kabler går ikke bare om hverandre.

Det er ikke laget noen standard for den enden på PSU siden.

Så der kan det være +,-, 12v, jord, 3.3v eller 5v hvor det passer seg for de som laget den.

Så ikke bare få tak i noen kabler som passer i kontaktene, du vil sannsynligvis lage en stjernesmell.

Du får bare vente med SLI til du har en ny strømforsyning.

Dessuten dukket det opp tråder her på forumet om MIST psuer som døde som fluer rundt 2008. Så ikke friste skjebnen som man sier.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...