Martin-sama Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Hei. Jeg har et spørsmål ang. min strømforsyning. http://www.hardware.no/artikler/mist_650_w/52129 Har lest at 650W skal kunne klare gtx 680 sli. Jeg kan svært lite om strømforsyninger, og lurer på Mist 650W har nok kontakter til det? Det følger bare med 2 x 6+2pins, kan jeg ta bare kjøpe to til for å kjøre sli, vil denne strømforsyningen klare det? Og hvor kan jeg finne kun slike kabler? De fleste jeg har sett, selges i store pakker med mange forskjellige, det trengs ikke. Lenke til kommentar
Asumina Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Teoretisk kan du nok kjøre 680- kort i SLi med den forsyninga, men jeg ville ikke anbefalt deg å gjøre det. Grunnen er at jo mindre en strømforsyning er, jo hardere vil du belaste denne når du henger på flere komponenter. Vil nok ha lagt noen kroner i en forsyning på 750-800watt på slike kort. Du vil nok kunne kjøre med dette i lang tid, men etterhvert vil du kunne oppleve stabilitetsproblemer som følge av at du belaster strømforsyninga veldig nært det maksimale den leverer. Dette vil øke rippel og spenningsfall som vil kunne oppstå i strømnettet. Så, du kan få en strømforsyning som ikke greier å levere stabile spenninger. Men dette er dommedagsprofetier. Det kan gå fint, og du kan ha maskinen i årevis med høy belastning også. Men tommelfinger-regelen er, ha alltid litt rom mellom tiltenkt last og maks levert belastningsverdi. Endret 17. juni 2013 av Asumina Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Tusen takk for svar Jeg kommer nok ikke til bruke denne over lengre tid, blir en midlertidig løsning før jeg oppgraderer til en kraftigere PSU i høst. Får ta meg en titt rundt i byen og se om jeg får kjøpt enkle Pcie-kabler noe sted! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Sånne PSU kabler går ikke bare om hverandre. Det er ikke laget noen standard for den enden på PSU siden. Så der kan det være +,-, 12v, jord, 3.3v eller 5v hvor det passer seg for de som laget den. Så ikke bare få tak i noen kabler som passer i kontaktene, du vil sannsynligvis lage en stjernesmell. Du får bare vente med SLI til du har en ny strømforsyning. Dessuten dukket det opp tråder her på forumet om MIST psuer som døde som fluer rundt 2008. Så ikke friste skjebnen som man sier. Endret 17. juni 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 Takk for innspill. Fant en Corsair AX 860 på tilbud hos komplett, bestilte den sammen med et Gtx 680. Like greit å være på den sikre siden fra starten av. Gleder meg nå! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Tilbud på ax 860. Det høres bra ut. Hvor mye da om jeg tør spørre ? .... Se r bare ax 760 på lager jeg. 860 ubekreftet Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 Fikk den for 1000,-. Ser den er utsolgt nå, så alle gikk sikkert igår. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Det var et bra tilbud ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå