Gå til innhold

Har denne skjermen disse stripene?

Talker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat den skjermen kan jeg ikke svare deg på. Men hos meg er de stripene mye svakere enn rutene som er i bakgrunnen her på hw.no. Du legger med andre ord ikke merke til de om du ikke ser etter de bevisst. Jeg måtte f.eks lete etter de nå for å sammenligne med noe og det til tross for at jeg vet hvor de er.

Lenke til kommentar

om det er de 2 horisontale stipene som går på tvers av en trinitron skjerm du lurer på så er ikke det noe du skal bry deg om. De kommer av måten billedrøret er bygd opp på og har ingen ødeleggende effekt for din bruk av skjermen.

Det er kun skjermer som bruker trinitron teknologien som har disse 2 stripene.

De synes som 2 tynne tynne lysegrå streker horisontalt med en omtrent 10-15 cm mellom hverandre og omtrent like mange cm fra bunn og topp. Dette gjelder de skjermene jeg har sett og brukt. Du legger kanskje merke til de i starten, men etter hvert "forsvinner" de.

En trinitron skjerm er somregel bedre en en uten denne teknologien da bildet blir bedre og som oftest har skjermen helt flat og ikke noe juksing som flat glassflate og bøyd bilde inni som noen produsenter lager.

Lenke til kommentar
om det er de 2 horisontale stipene som går på tvers av en trinitron skjerm du lurer på så er ikke det noe du skal bry deg om. De kommer av måten billedrøret er bygd opp på og har ingen ødeleggende effekt for din bruk av skjermen.  

Det er kun skjermer som bruker trinitron teknologien som har disse 2 stripene.  

De synes som 2 tynne tynne lysegrå streker horisontalt med en omtrent 10-15 cm mellom hverandre og omtrent like mange cm fra bunn og topp. Dette gjelder de skjermene jeg har sett og brukt. Du legger kanskje merke til de i starten, men etter hvert "forsvinner" de.

En trinitron skjerm er somregel bedre en en uten denne teknologien da bildet blir bedre og som oftest har skjermen helt flat og ikke noe juksing som flat glassflate og bøyd bilde inni som noen produsenter lager.

Ja vet du om denne skjermen jeg snakker om har denne trinitron teknologien da?
Lenke til kommentar

Du ser ikke stripene på diamantrontrinitron (som sony kaller sine) skjermer.. Har en slik selv, og de er usynlige.

Det er ikke bare at glasset er buet som er den eneste forskjellen, et diamantron rør er mye bedre, og klarere. Også mer stabilt. (Derfor stripene er der)

Kort sagt er det en grunn til at disse skjermene er dyrere. Det er ikke diamantron bilderør på samsung 957.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...