bujkster Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hei! Har lyst til å kjøpe meg denne laptoppen men er den verdt 17,000? skal brukes til skole arbeid,litt film titting og spill. takler dette skjermkortet det? http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/$ww...NR?OpenDocument Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Ei glimrende maskin. Perfekt for den som trenger en portabel PC. Men jeg vet ikke helt om det er maskina for deg. Se film på en 12.1" er ikke all verden (selvsagt en smakssak så hvis det er greit for deg bør ikke det regnes som noe minus). Når det kommer til spill vil den slite. Det skjermkortet er ikke egnet for spill. I det heletatt er IBM maskiner sjelden godt egnet til spill (desto bedre egnet til det meste annet). Jeg ville vurdert ei Dell maskin (enten 8600 eller D600/800). Acer TravelMate (har hos mpx.no blant annet) eller muligens Zepto.no (fikk muligheten til å trykke på znote 4100 idag, virket meget solid den maskina). Og utifra det jeg har hørt om Zepto som firma ville jeg muligens gått for den til ditt bruk (oppgradere den med litt mer minne og raskere hd, så har du perfekt maskin til skole, spill og film) Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hei! Har lyst til å kjøpe meg denne laptoppen men er den verdt 17,000? skal brukes til skole arbeid,litt film titting og spill. takler dette skjermkortet det? Jeg kjøpte meg en Thinkpad R40 centrino maskin for omtrent dette bruket. kostet ca. 14500 inkl moms. Jeg er veldig fornøyd med den. Den veier ca. 2,8 kg med 14,1" noe som jeg synes er passe for en bærbar PC. Den har et ATi Mobility RAEDON 7500 skjermkort med 32MB ram som passer fint til mitt spillebehov (civilization 1 til 3 og simcity 4). den har en batteritid som faktisk er 6 timer slik som det er oppgitt. Det eneste jeg har å trekke denne maskinen for er at den er blitt litt for tykk i forhold til min forrige IBM-maskin (Thinkpad i) og at den ikke har ps/2-inngang. ps/2 er veldig greit når du har glemt å ta med mus og skal drive med excel hele dagen, da er det veldig lett å låne en mus fra hvem som helst. Nesten helt stille er maskinen også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå