Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bakfull- pille

Cooky

Anbefalte innlegg

Vi er nå i året 2013, og jeg håper virkelig på at dette er kommet nå..

Er det bakfull- piller, eller piller man kan få av legen som enten hindrer at man blir bakfull dagen etterpå, eller som fjerner symptomene på å være bakfull når man er bakfull om morgenen?

Selv har jeg erfart at det å sove lenge er veldig effektivt.

Siden man da "sover av seg tømmerstokkene" :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Du kan prøve Zyrtec og/eller Bakis, hjalp ikke mot det lille jeg pleier å få av bakrus.

For min del er det viktigere hva jeg drikker, enn hva kjerringråd jeg bruker.

Lenke til kommentar

Jeg bruker med hell følgende kombinasjon:

- Polaramin + fet mat før drikking

- Polaramin + minst halvannen liter vann etter drikking før leggetid

- alt vannet gjør at jeg våkner tidlig, da kjører jeg på med mer vann og tar en Sobril og sover en stund til

Min oppskrift fordrer selvsagt at man har resept på medikamentene. Anonym poster: 655692fa4139bc9dbb4f4a6b895d41a5

Lenke til kommentar

ja.. nå er vi i 2013.... hvorfor har vi ikke flyvebrett som kan skyte laser??

HAHAHAHAHAHA!!!!

Jeg tror nok du får vente til 2020 til det kommer :p

Husholdningssaft når en våkner tidlig om morgenen, for å slukke tørsten og få opp blodsukkeret hjelper en del.

Slutter du å drikke klokka 23 om kvelden, er sjansen større for at du våkner opp i helt fin form dagen etter

Dessverre blir jeg ikke tørst lenger etter å drukket alkohol, men heller hjertebank og kvalme.

Lenke til kommentar

Ibux (+ evt. postafen hvis du er ubehagelig kvalm). Så drikke masse vann og spise noe frukt og grønt, særlig banan. Hvis du drikker litt mindre når du er ute og drikker en del vann, samt får i deg litt mat, er du langt på vei. Men jeg vet ikke om noe som hjelper mot angst/depresjon-cocktailen man får utpå søndags ettermiddagen.

Lenke til kommentar

Ibux (+ evt. postafen hvis du er ubehagelig kvalm). Så drikke masse vann og spise noe frukt og grønt, særlig banan. Hvis du drikker litt mindre når du er ute og drikker en del vann, samt får i deg litt mat, er du langt på vei. Men jeg vet ikke om noe som hjelper mot angst/depresjon-cocktailen man får utpå søndags ettermiddagen.

Det som hjelper en god del mot fylleangst er å lese litt om fenomenet og forstå hvorfor man reagerer på den måten. Bare det å minne seg på at det vil gå over, kan være gull verdt.

http://www.aftenposten.no/amagasinet/Derfor-far-du-fylleangst-6575345.html#.Ub7865wTbYE

Lenke til kommentar

Ranitidin eller Famotidin. Reseptfritt fås på alle apotek. En pille ca. en time før du drikker. Skal du på "langfylla" kan du ta en til nærmere leggetid. Skal du på fleredagersfylla tar du 2 stk. pr. døgn. Nøytraliserer syren i magen, er ufarlig å bruke over kortere tidsperioder og senker kvalmen dagen derpå betraktelig.

Ellers er matinntak også noe av den største grunnen til at mange blir dårlige fordi de drikker uten å spise. Spis før du drikker, og før du legger deg, og med en gang du står opp. Ofte skyldes kvalmen dagen derpå at man rett og slett er tom i magen. Man kan jo bli litt kvalm ellers i hverdagen hvis man er sulten (hørt uttrykket "så sulten at jeg er kvalm!" før?) og den følelsen forsterkes dagen derpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...