Gå til innhold

Anbefalling av databseprogram som tilater at man bruker mange tabeller samtidig

Anbefalte innlegg

Da jeg skulle finne et passen sted for denne forespørselen så hadde jeg 2 valg .

Skulle jeg plassere den under databaser eller programmering .

Jeg valgte databaser

nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne men problemet er jo at jeg har prøvd mag før med å lage en enkel database i programmeringsspråket objectpascal gjennom delphi for flere generasjoner siden

Omtrent alt man lære seg da er enten glemt eller endret på

Så på en måte må man nok begynne på nytt

hvis jeg skal programmere alt selv så må jeg sette begrensingen til pascal/delphi og eventuelt SQl ( som jeg ikke her lær meg enda )

Nå finnes det mage databaseprogrammer der ute man de aller fleste har lit for mange begrensninger på en eller annen måte.

Enten får man ikke lov til lage mere en 2 tabeller eller så kan man ikke bruke mere en 2 tabeller på en gang

Eller så må man programmere alt fra grunnen av uten å vite hele fremgangmåten

Selv om programmeringsspråket man bruker lar meg lage databaser så er det ikke særlig lett å forstå fremgangsmåten

Siden skikkelige databaseprogrammer koster mye penger så lurer man jo på om det er verd det og om man får til å bruke dem

det finnes non gratis utgaver men de har også begrensinger.

databasedelen til openoffice lar meg tydeligvis ikke operere med mere en 2 tabeller på en gang.

jeg trenger opptil 4-5

Da er det snakk om flere tabeller er tilknyttet hverandre

jeg kunne gå i detalj om hvilken database jeg ønsker å lage menn det blir for omfattende her derfor nøyer jeg meg å si at det er snakk om å få oversikten over tegneseriesamlingen jeg har , som består av fler typer bøker,og permer.

samtidig vil jeg ta hensyn til at de samme historiene gjengår i flere av bladene og bøkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.diskusjon...owtopic=1363156

Tror du må forklare litt mer spesifikt hva som er problemet ditt med OO-databasen. Det er ikke noen generell 2-tabells-begrensning der, men det kan hende gui'et på en eller annen måte begrenser det du prøver å gjøre.

Det beste tipset jeg kan gi deg er å lære deg SQL, da kan du bruke en hvilkensomhelst database og unngå allverdens tullete begrensninger i diverse gui-verktøy.

Så godt som alle databasesystemer er mer enn kraftige nok til å lage det du er ute etter, og de fleste har heller ingen begrensninger av den typen du tenker på. Jeg anbefaler Postgresql med et eller annet programmeringsspråk på toppen. Fraråder å bruke programmeringsverktøy som ikke har tilkoblingsmuligheter mot Postgresql eller MySQL, det lukter for proprietært.

Edit: Alternativt en eller annen løsning med VisualStuidio/MS SQL, det fins vel rimelige entry-level-løsninger her?

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Problemet var , da jeg forsøkte for noen år siden , at det lot seg ikke sameligne mere en 2 tabeller på en gang

jeg skal se om jeg får det bedre till denne gangen , men frykter at jeg kommer ut for de samme begrensingene

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

at det lot seg ikke sameligne mere n2 tabeller på en gang

jeg skal se om jeg får det bedre till denne gangen

Post gjerne en detaljert beskrivelse av hva du faktisk gjør, og hva du ønsker å oppnå, når du prøver det du skriver her, ellers blir det vanskelig å forstå hva du egentlig holder på med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...