ApeBapsen Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Finner ikke en inngang til pcen min med en VGA kabel, så må anskaffe meg overgang. Hvor får jeg kjøpt en VGA til 6-pin overgang. Husker ikke hva den 6-pin greia het. Er det i det hele tatt mulig å bruke en VGA kabel skjerm hvis jeg ikke har en VGA inngang? Edit: DVI tror jeg det heter Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Har maskinen din DVI utgang, eller ikke? DVI er ikke 6-pin... Eneste skjermkontakten jeg kan komme på som nærmer seg 6-pin er S-Video, men den har egentlig bare 4. Her har kanskje noen andre noen innspill? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Du får kjøpt VGA til DVI-adapter (DVI fra skjermkort og VGA til VGA-kabel til skjerm). Er det dette du trenger? Innlegget ditt er litt forvirrende. EDIT: Se på bildene nedenfor, blå er VGA og hvit er DVI. Den svarte er forresten DisplayPort. Og det er det beste tilkoblingsgrensesnittet. Gir dobbelt så høy båndbredde i forhold til HDMI. Så da lærte du noe nytt idag også! Om 17 minutter kan jeg lære deg enda en ny ting, for da er det ny dag igjen. Så, hvilken tilkobling har skjermen, PC-en og hvilken kabel har du? Endret 16. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
ApeBapsen Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Sorry ass, var litt trøtt i går. Det er helt riktig, jeg har DVI. VGA støpsel er det jeg IKKE har. Det jeg altså trenger er å få en VGA kabel inn i et DVI støpsel via et adapter. Håper det ga mening Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Sorry ass, var litt trøtt i går. Det er helt riktig, jeg har DVI. VGA støpsel er det jeg IKKE har. Det jeg altså trenger er å få en VGA kabel inn i et DVI støpsel via et adapter. Håper det ga mening Jepp, det ga mening (unntatt at det er støpsel som går inn i kontakten ). Har jeg forstått riktig så har ikke skjermen din DVI-tilkobling? O.o Denne skal fungere. Selges av MaxFPS.no, blir 55 kr inkl. frakt hvis jeg så riktig. Jeg har bekjente som har handlet fra dem, de var ihvertfall fornøyde. Butikken kommer fra Sverige, men også norsk nettbutikk (som er linket til). Endret 17. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå