Gå til innhold

VGA kabel


ApeBapsen

Anbefalte innlegg

Finner ikke en inngang til pcen min med en VGA kabel, så må anskaffe meg overgang. Hvor får jeg kjøpt en VGA til 6-pin overgang. Husker ikke hva den 6-pin greia het.

 

Er det i det hele tatt mulig å bruke en VGA kabel skjerm hvis jeg ikke har en VGA inngang?

 

Edit: DVI tror jeg det heter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får kjøpt VGA til DVI-adapter (DVI fra skjermkort og VGA til VGA-kabel til skjerm). ;) Er det dette du trenger? Innlegget ditt er litt forvirrende.

 

 

EDIT:

Se på bildene nedenfor, blå er VGA og hvit er DVI. ;) Den svarte er forresten DisplayPort. Og det er det beste tilkoblingsgrensesnittet. Gir dobbelt så høy båndbredde i forhold til HDMI. Så da lærte du noe nytt idag også! :D Om 17 minutter kan jeg lære deg enda en ny ting, for da er det ny dag igjen.

D417C7A8DB5BF14653FAA34D899B3507852BF873_large.jpg

_DISPORT.GIF

 

Så, hvilken tilkobling har skjermen, PC-en og hvilken kabel har du? :p

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Sorry ass, var litt trøtt i går. Det er helt riktig, jeg har DVI. VGA støpsel er det jeg IKKE har. Det jeg altså trenger er å få en VGA kabel inn i et DVI støpsel via et adapter.

 

Håper det ga mening :D

Jepp, det ga mening (unntatt at det er støpsel som går inn i kontakten :p).

 

Har jeg forstått riktig så har ikke skjermen din DVI-tilkobling? O.o

 

 

Denne skal fungere. Selges av MaxFPS.no, blir 55 kr inkl. frakt hvis jeg så riktig. :) Jeg har bekjente som har handlet fra dem, de var ihvertfall fornøyde. Butikken kommer fra Sverige, men også norsk nettbutikk (som er linket til). :)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...