Gå til innhold

useriøs skobutikk på nett?


Anbefalte innlegg

Har nettopp handlet 5 par nikesko fra www.sportskoshop.com.

 

siden virket ok og jeg bestilte derfor skoene.

 

 

når jeg sånavnet på de som skulle ha pengene mine i nettbanken ble jeg skeptisk og søkte litt rundt.

 

fant ut at slike sider er et stort problem og at flere personer har blitt svindlet.

 

er det noen her inne som har handlet på sportskoshop og har erfaring med dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du leser Om-siden deres ser du kanskje hvor seriøse de er...

Finner heller ingen telefonnummer eller adresse.

Skulle akkurat til å nevne dette.

 

Vår hjemmeside a være et ledende verdensomspennende handel selskap, leverer vi høy kvalitet varer til internasjonale kjøpere som er interessert i shopping på nettet.
Bare første setningen er fullt av feil og uheldige formuleringer. Det er også ikke noe en vanlig nettbutikk ville ha skrevet.

 

Er mange tegn du må se etter for å ikke gå i fellen. Skikkelige nettbutikker oppgir firmanavn, da kan du sjekke dem på Brønnøysundregisteret f.eks. Ved første øyenkast kan det se troverdig ut, men det er en del hint over hele siden om at dette er lureri.

 

Det er lurt å ta et søk (f.eks. Google, Bing, Kvasir...), da vil du kanskje finne forumtråder eller sider som AvidGamer linker til etc.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

var nok det jeg tenkte meg. passe irriterende!

 

jeg er ikke så opøtatt av at varen er ekte, mer om jeg får de i det hele tatt. er det noen som har handlet der som har fått varer?

 

jeg betalte med kredittkort, er det noen måte for meg å få tilbake pengrne på? det ligger som et trekk i nettbanken, men er ikke bokført. pengene er dog trukket fra konto.

Lenke til kommentar

At en nettside ser bra ut er ingen garanti på att den er til å stole på.

Jeg kunne lett satt opp en side som så proff ut, uten å kunne noen form for HTML og CSS, da det bare er å betale 10$ for en tamplate som ser bra ut og legge til noen bilder du har tatt fra google.

 

At folk ikke er mer kritisk er for meg rart. Betal for "kvalitet" ovenfor "kvantitet"

Det tjener man mer på i det lange løp spør du meg : )

Lenke til kommentar

var nok det jeg tenkte meg. passe irriterende!

 

jeg er ikke så opøtatt av at varen er ekte, mer om jeg får de i det hele tatt. er det noen som har handlet der som har fått varer?

 

jeg betalte med kredittkort, er det noen måte for meg å få tilbake pengrne på? det ligger som et trekk i nettbanken, men er ikke bokført. pengene er dog trukket fra konto.

 

Joda, du har en sikkring av banken din. Du må bare ringe dem og høre på fremgangsmåten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...