Gå til innhold

Kamera til barn, tips?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe kamera til et barn på syv år. Har fått tips om Nikon Coolpix S31 som tåler støt og vann. Tar gjerne imot andre tips under 1000kr. Fint om det er litt robust og gir greie bilder selv om lyset ikke er optimalt. Lysten til å ta bilder kan fort bli borte om man ofte ender opp med "spøkelser" fordi motivet ikke satt helt stille...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...ehhh...jeg tror nesten jeg må vinkle dette til egen erfaring...

Mine barn fikk kamera rundt samme alder, 7-8 år. Prøvde å kjøpe noe jeg mente skulle være både barnevennlig og moro å bruke. Har forsøkt både Nikon og Canon kompakt. Men moroa gikk fort over når de skjønte at det ikke var så lett å dele bildene med venner. Så de kameraene har stort sett støvet ned.

Mitt tips går derfor heller i retning av en mobiltelefon med brukbart kamera og mulighet får enkel deling av bilder med venner. I vennekretsen rundt mine barn et det nesten utelukkende iPhone som gjelder, og da blir det enkleste valget å kjøpe iPhone til dem. Sjekk rundt vennekretsen til ditt barn og gå for det samme som er gjeldende der. Det forenkler en del og ungen blir mest happy...:-)))

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...