Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Min samboer bor utenfor Schengen, og det er mye styr og dyrt med visum hver gang. Man kan jo såklart gifte seg men man vil jo gjerne bli bedre kjent før man gjør noe så drastisk.

Hver gang hun skal til Norge så må det rundt 50 papirer til og det står det samme på søknadden hver gang. På sjemaet fyller man inn hvor man møttes osv..

Jobber også i utlandet og eneste stedet jeg får garanti er jo å møte opp personlig på politistasjonen i Norge. Så blir jo ofte en ekstra flybillett bare for å hente papirer.

Hvorfor skal det være sånn? Vi er på samme alder og er litt unge enda til å gifte oss.

Og er det noen muligheter for lenger enn 90 dagers visum?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Sånn jeg ser det så presser de nordmenn til å gifte seg.

Når man må gifte seg så tidlig så er det nok mange som skiller seg igjen også, og flere får norsk pass...

Det er jo klart folk blir lei dette visum styret etterhvert.

Hun har nå vært 5 ganger i Norge, og jeg har vært rundt 5 ganger i landet hennes... Hver gang jeg har fri(jobber turnus) samma visum styret i Norge hver gang.

Hun har ikke noe jobbmuligheter i hjemlandet så litt vanskelig med arbeidsvisum osv,.. Heller ikke noe utdanning etter ungdomskolen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Trodde en ikke trengte visum for å dra i land som var med i avtalen? (Og selvfølgelig tok jeg feil).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...