harveyspecter007 Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hei, jeg lurer på hvilken mac bærbar kan spille de fleste spill osv? Vil bare vite hvem av de som kan dra spill? Spill som f.eks minecraft,WoW,bf3,facebook spill osv.. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Avhengig av hvilket grafikkort somm sitter i. Kan tenke meg at man må opp i en MacBook Pro og det beste skjermkortet de kan tilby, hvis man har ambisjoner om noe særlig spilling på en Mac bærbar. Endret 16. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
wassup Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Skal man ha laptop til spill, burde du nok gå for PC. Noen spesiell grunn til at du skal ha Mac? Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 16. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Kjæresten min vil ha en mac for å redigere bilder, photoshop, video redigering etc.. Og hun vil også spille minecraft. Hun digger det, mest fordi du kan være kreativ og bygge hva du vil. Siden hun er jente så tror jeg at hun vil ha en mac framfor en annen bærbar fordi den ser fin ut. Men jeg vil også at den skal kunne dra minecraft og andre spill. Er det noen som har erfaring med mac bærbar og minecraft? Jeg for min del skal vurdere å kjøpe en bærbar fra multicom Endret 16. juni 2013 av nhutnamh Lenke til kommentar
wassup Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Kjæresten min vil ha en mac for å redigere bilder, photoshop, video redigering etc.. Og hun vil også spille minecraft. Hun digger det, mest fordi du kan være kreativ og bygge hva du vil. Siden hun er jente så tror jeg at hun vil ha en mac framfor en annen bærbar fordi den ser fin ut. Men jeg vil også at den skal kunne dra minecraft og andre spill. Er det noen som har erfaring med mac bærbar og minecraft? Jeg for min del skal vurdere å kjøpe en bærbar fra multicom Minecraft skal gå ganske greit på Mac; hørt at det krever mindre GPU og mer CPU. Mac´er er jo ikke så svake, så akkurat Minecraft skal fungere ganske greit Titler som BF3 e.l krever vel helst litt mer. Endret 16. juni 2013 av wassup Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 16. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2013 Minecraft skal gå ganske greit på Mac; hørt at det krever mindre GPU og mer CPU. Mac´er er jo ikke så svake, så akkurat Minecraft skal fungere ganske greit Titler som BF3 e.l krever vel helst litt mer. Vet du om hvilken type mac da? Pro eller air? Hva med WoW? :o Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Vet du om hvilken type mac da? Pro eller air? Hva med WoW? :o Det er kun 15" MacBook Pro og 15" MacBook Pro Retina som har GeForce GT 650M dedikert grafikk. Lenke til kommentar
wassup Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Vet du om hvilken type mac da? Pro eller air? Hva med WoW? :o Tror Minecraft fungerer på både Air og Pro, det er såpass lett at det skal kjøre greit på integrert grafikkort i prosessor. Vet ikke helt hvor mye kraft WoW trenger. Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Takker for svar! Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Hva er budsjettet ditt? Husk at Minecraft trenger mye prosessorkraft, av typen "få kjerner". En dobbelkjerneprosessor er faktisk bedre enn en firekjerneprosessor (med antagelsen av at førstnevnte har høyere klokkefrekvens per kjerne). Minecraft utnytter nemlig bare èn kjerne. Men resten av bruksområdet kan ha nytte av fire kjerner. En prioriteringssak rett og slett. Skal man ha laptop til spill, burde du nok gå for PC. Noen spesiell grunn til at du skal ha Mac? Mac er en PC på lik linje som alle andre PC-er! Det å si "Mac vs PC" er det samme som å si "Corolla vs bil"! (Sorry, måtte bare!) Endret 17. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
wassup Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Hva er budsjettet ditt? Husk at Minecraft trenger mye prosessorkraft, av typen "få kjerner". En dobbelkjerneprosessor er faktisk bedre enn en firekjerneprosessor (med antagelsen av at førstnevnte har høyere klokkefrekvens per kjerne). Minecraft utnytter nemlig bare èn kjerne. Men resten av bruksområdet kan ha nytte av fire kjerner. En prioriteringssak rett og slett. Mac er en PC på lik linje som alle andre PC-er! Det å si "Mac vs PC" er det samme som å si "Corolla vs bil"! (Sorry, måtte bare!) Vet godt at Mac er en PC (har faktisk diskutert med folk som tror Mac er en slags maskin helt for seg selv... ) Men hva skal man ellers si? Betegnelsen "Mac vs PC" er et uttrykk som de fleste forstår, litt lettere enn "Mac vs "vanlige" PC´er som kjører windows"... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 En PC tradisjonelt sett og til dagens dato definerer vel en x86 , x86-64 intel arkitektur maskin. Frem til ganske nylig (2006) var jo mac baserte på powerpc/risc rkitektur . Og OS og programvare måtte være skrevet for denne. Derav begrepet mac vs pc fra apple og microsoft. Nå har jo apple kjørt OS x omskerevet og på intel X86 arkitektur noen år. Og nå tipper jeg det er mulig vi ser en dreining igjen bort fra intel arkitekturen. Det har vært skrevet og spekulert om dette en stund nå , spesielt etter arm inntoget på mobil fronten. Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Jeg tenkte å kjøpe en av disse to: Nr.1 http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMD101HA/apple-macbook-pro-13-3-md101 Nr.2 http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMD102HA/apple-macbook-pro-13-3-md102 Hvilken hadde vært best for minecraft? Kjæresten lurte også på om hvem av de som kan spille "Slender: the arrivals" Lenke til kommentar
wassup Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Jeg tenkte å kjøpe en av disse to: Nr.1 http://www.elkjop.no...-pro-13-3-md101 Nr.2 http://www.elkjop.no...-pro-13-3-md102 Hvilken hadde vært best for minecraft? Kjæresten lurte også på om hvem av de som kan spille "Slender: the arrivals" Den andre er forsåvidt sterkest, men er også langt dyrere. Den har i7, men det er ikke noe du trenger til spill. Begge har samme grafikk. Den andre har også mer minne, men dette kan du lett kjøpe og sette inn selv for en 2-300 kr. Slender er ikke noe grafisk tungt spill som jeg vet, så svaret er "begge". Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Den andre er forsåvidt sterkest, men er også langt dyrere. Den har i7, men det er ikke noe du trenger til spill. Begge har samme grafikk. Den andre har også mer minne, men dette kan du lett kjøpe og sette inn selv for en 2-300 kr. Slender er ikke noe grafisk tungt spill som jeg vet, så svaret er "begge". Okei, trenger minecraft mer minne? Hvordan skal jeg få sette inn mer minne da? :o Lenke til kommentar
wassup Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Okei, trenger minecraft mer minne? Hvordan skal jeg få sette inn mer minne da? :o ! Vet ikke om Minecraft krever noe enormt med minne, men til generell spilling er 8 GB bra Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Det har kommet masse bærbare som ser veldig fine ut som ikke er Mac. Fryktelig dumt å bruke 30% mer penger på noe fordi det var bedre til photoshop for ti år siden og du ikke har andre grunner til å kjøpe Mac. Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 ! Vet ikke om Minecraft krever noe enormt med minne, men til generell spilling er 8 GB bra Takk takk! Det har kommet masse bærbare som ser veldig fine ut som ikke er Mac. Fryktelig dumt å bruke 30% mer penger på noe fordi det var bedre til photoshop for ti år siden og du ikke har andre grunner til å kjøpe Mac. Kjæresten min vil ha mac til redigering og alt det der, og hun har lenge hatt lyst på det så jeg tenkte jeg kunne overraske henne med en mac Lenke til kommentar
Yoho! Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Har en macbookpro 15" 2012 som drar det meste av spill, har brukt det til å spille på selv er ikke sikker på hvordan annonsering er her men, selger den ihvertfall! har lagt til 16 gb på den Lenke til kommentar
Nala Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hei! Macbook Pro er ihvertfall det du skal ha. Macbook Air drar mye spill, men blir litt tynt da du kommer til mer krevende spill. Hadde nok gått for en Macbook Pro 15, selvom disse er dyrere en 13, så er det nok verdt det. Disse har kraftigere grafikkort, noe som gjør den mer egnet til gaming. 15 tommern har også to grafikkort, Intel HD grapichs 4000 (512mb ram?) og NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB (512mb). Den har også firekjerners prossesor iforhold til 13 som er bare 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå