Gå til innhold

Multicom's Xishan laptops - generell byggekvalitet?

fasst

Anbefalte innlegg

Har hatt ulike HP EliteBook's gjennom flere år. Nåværende begynner å bli sliten etter 3 år, museknapper etc. Men selve maskinen har vært med på utallige reiser i ryggsekk uten noe form for beskyttelse og er svært solid.

Har tittet på de ulike Multicom's Xishan laptop's og de ser umiddelbart ut til å gi "mye for pengene".

Men hvordan er kvaliteten generelt, mye raklende plastikk, kvalitet på tastaur, pad etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er ikke i klasse med HP EliteBook, så mye er klart. Men det er det vel ikke mange som er.

Jeg har vært eier eller bruker av flere ulike merker laptops, inkludert HP EliteBook, men bare 1 Multicom Kunshan, så det er sammenligningsgrunnlaget mitt.

Ut i fra det vil jeg si at Multicom's laptoper (de som er produsert av Clevo) ligger i klassen "middels" når det gjelder byggekvalitet og kvalitetsfølelse. Der befinner de seg godt sammen med mange - men er et godt hakk over typiske billig-billig-merker. Men altså ikke i HP EliteBook/Dell Precision/Lenovo ThinkPad T- eller W-serie/MacBook Pro - klassen.

Min er snart 4 år, har vært med mye på reisefot, men har fungert 100% hele tiden, og er helt i orden mekanisk. På min synes det heller ikke at den er brukt så mye som den faktisk har, men det har nok en sammenheng med at jeg er av typen som tar godt vare på eiendelene mine :wee:

Touchpad'en og knappene der kan jeg ikke uttale meg om, de har jeg svært sjeldent brukt.

Pris/ytelse tatt i betraktning vil jeg si meg meget fornøyd.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg har en Kunshan, og den mangler alt som kan minne om opplevd kvalitet. Styreflaten og dens tilhørende taster er imidlertid det eneste hvor den dårlige byggekvaliteten begynner å gå utover funksjon. Tastene sitter skjevt og den ene virker veldig løs og ligger dypere enn den andre. I tillegg er selve styreflaten blitt blankpolert på områdene som brukes mest, dette fører til økt friksjon, særlig om en er litt småklam på fingrene. Ganske plagsomt når en skal dra fingeren over hele flaten og friksjonen er ujevn. Ellers fungerer alt som det skal, til tross for knirkete billigplast.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...