TanNKreM Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Heisann. Jeg sliter max med pcæen min nå... Den er noe av det mest ustabile jeg har vært borti. Nettop kjøpt ny pc: AMD XP 1700+ Asus A7A266-E 256 DDR 60gig IBM WIN XP Pro Trenger seriøst hjelp ! Det som skjer er at jeg plutselig får blåskjerm etter en stund og at en eller annen fil har monga... Jeg har testet ut i 98 og 2000 og får alltid like ustabil pc... Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 fortell litt mer om den meldingen, så kanskje vi kan hjelpe deg. Det der høres ut som for høy varmeutvikling eller noe HK surr. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Høres ut som litt varme... eller så er det ram'en som ikke er helt bra... Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Quote: On 2002-02-14 17:43, gthaman skrev:fortell litt mer om den meldingen, så kanskje vi kan hjelpe deg. Det der høres ut som for høy varmeutvikling eller noe HK surr. Jeg tror også det kan være noe surr med hovekortet. Jeg har kjørt PerformanceTest på disken min og får sinnykt lave resultater... Jeg har også byttet ut rammen men det hjalp ingenting. Harddisken er det heller ingenting galt med, testet på to andre pc'er og der fungerer den glimmers! Hvor stor sjans er det for at hovedkortet har noe skyld i dette da ? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Husk å legge inn via 4in1-pakken (ligger på plata som følger med hovedkortet, eller kan lastes ned fra http://www.viaarena.com) Uten denne pakken vil ikke agp/hd-kontrollere "styres" rett. Ellers kan varmgang eller minne-feil være årsaken. Tror helst at via 4in1 vil hjelpe godt på! Deaktiver gjerne all strømsparing (kontrollpanel - strøm). Lars Ove Helle Tech Support [email protected] Daglig leder/Tekniker 95 15 45 90 70 12 00 60 Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Nei nei, dette moboet har ikke via chipset. - Har du prøvd å oppgradere bios? - Har du prøvd å installere nyeste mobo-driver, fra ali eller asus? - Har du prøvd å flytte pci-korta dine over i andre slotter? mvh Are-Harald Lenke til kommentar
tness Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Har du plukka CPU og kjøler fra hverandre? Jeg hadde litt av det samme problemet, Blåskjerm, og låsing av og til. Pluss at jeg ikke kunne kjøre min AMD på max BUS hastighet. Det viste seg at det var kjøleribba som ikke var skikkelig montert.Har en Alpha Pal 8045. ene hjørnet tok borti RAM slotten, så kjølern var bar i kontakt med ene hjørnet av CPU. Sjekk det du. Holdt på og bli sprø selv, fant ikke ut av hva som var problemet. Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 20:06, arehb skrev:Nei nei, dette moboet har ikke via chipset.- Har du prøvd å oppgradere bios?- Har du prøvd å installere nyeste mobo-driver, fra ali eller asus?- Har du prøvd å flytte pci-korta dine over i andre slotter? Jeg har testet alt det... Jeg har nå funnet ut at harddsiken min kjører i PIO-Mode i windows... Innstillingene mine i bios er "Pio 4" "UDMA 5" Er dette riktig ?? Lenke til kommentar
grapz Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Hei. Jeg har et liknande oppsett og jeg har hatt en del problemer. Det begynte med random blue-screens i WinXP. Leita litt på nettet og fant ut at det var lydkortet mitt (SB Audigy). Tok ut dette og alt funka flott til jeg skulle installere nettverkskortet mitt... Etter masse stress, oppgraderte jeg biosen og alt funka fint. For masse hjelp og sånn med det Hovedkortet sjekk: http://www.a7vtroubleshooting.com/ Dei har masse info til Asus A7V266-E og litt for andre Asus Kort. Du finner også dei nyaste Bios'ane der. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå