Gå til innhold

[Løst] Pc til og ta med seg rundt og spille og redigere video


Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger en pc jeg kan ta med meg rundt omkring. Trenger ikke den største skjermen, 15 tommer holder her er litt av hva jeg ønsker

 

-Bruk: Surfing, Spilling og Video redigering

-Budsjett: 4000 - 6000 kr

-Batteritid: Helst vare en stund! (Viktig)

-Spill: Minecraft, LoL, DayZ og annet ( Spiller spill som Bo2 og BF3 på stasjonæren)

 

Takker for alle som svarer!

 

 

Viktig at den er også veldig kjapp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte først Lenovo y500 . Quad core i7 8GB ram.

Den med 15, 6" full hd ,og to nvidia 650m i sli . Men den koster over 8000.

 

Må nok fire litt på kravene dine eller opp i pris.

Videoredigering f.eks kan man gjøre på en pentium med 2GB ram og treg harddisk , men det er ikke særlig effektivt.

 

 

Lenke til kommentar

Tenkte først Lenovo y500 . Quad core i7 8GB ram.

Den med 15, 6" full hd ,og to nvidia 650m i sli . Men den koster over 8000.

 

Må nok fire litt på kravene dine eller opp i pris.

Videoredigering f.eks kan man gjøre på en pentium med 2GB ram og treg harddisk , men det er ikke særlig effektivt.

så litt på den her er den bra?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=774195

Lenke til kommentar

http://cdon.no/elektronikk/15inch_acer_aspire_v3-571g-53218g50maii_core_i5_3210m_8gb_500gb_15.6_w8_geforce_gt_640m-22341969

Se heller på denne hos cdon.

Cdon er den nyere versjonen som har full hd 1920x1080 IPS panel. Ikke TN panel med de usle 1366x768.

Prosessoren er kun 100mhz forskjell .

 

Edit:

Merk at 5590,- er kampanje pris (13%). Så en vet ikke hvor lenge prisen varer.

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

http://www.multicom....00042/p10624647

 

Over budsjettet, men mener selv at det er verdt det. Den har skjermkort og prosessor fra nyeste

generasjon, som ellers er verdt å tenke på hvis denne blir for dyr. Kan hende den ikke har OS, den har ikke ssd men kan oppgraderes ser det ut til. Tror Haswell-serien bruker mindre strøm enn forrige generasjon.

 

http://www.dinside.no/917592/multicom-xishan-w350s har strømspareknapp

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Ja , det er jeg enig i.

 

Har du råd til det , og batteri drift er viktig ta deg en kikk på de nye med haswell prosessor.

Prosessor modellen har fire tall og begynner med 4. Eks 4700M, 4700MQ

Q betyr at det er quad core, ikke Q er dual core.

M står bare for mobile og er i betegnelsen for alle bærbare med denne prosessor.

 

Den som linkes til hos multicom ville vært perfekt for deg.

Maskiner som tidligere klarte kjøre en filmi 5 timer , klarer det i 8-9 timer batteridrift med haswell.

Så man får "muligens" en bærbar til å vare en hel arbeidsdag i motsetning til tidligere.

Lenke til kommentar

Hei igjen, sett litt på pcene og jeg og pappa skal se på det.

Siden den andre pcen jeg hadde ble ødelagt den var veldig bra hadde i7 prossesor og helt greit skjermkort men jeg synes også 17,3 tommer ble litt for stort. Gjerne kom med flere forslag sånn at jeg har mer og velge mellom men vi kanskje blåse i prisen bare ikke over 10000 og ikke overdrivelse fra det jeg skal bruke den til. Tusen Takk for hjelpa men hvis dere vet om flere pcer til bruket mitt som tåler litt og blir utdadert på 2 år liksom :)

Lenke til kommentar

Windows (om det er det du skal ha) koster vel ca 800.

Så har du eventuelt et tillegg for SSD på 12-1500 kroner.

Er fremdeles godt under 10000 med den multicom pcn.

Sett på Pcen nå den er ganske så kraftig! :)

men det lønner seg og kjøpe Windows 7 ikkesant?. Genialt at man kan velge operativsystem selv men det jeg lurer på er om denne pcen er kjapp til og loade in Spill og Oppstart av pcen og om Viftene tåler en del gaming!

Trenger også en Pc veske til denne eller er det best å kjøpe backpack siden jeg skal ha den med rundt og sånn skal ha plass til mus og alt annet utsyr helst og i Backpakken :)

Endret av Jonathan:D
Lenke til kommentar

Tja . Jeg har begynt å like windows 8 jeg.

Men det er jo helt supert med windows 7 , for all del.

Makinen har ikke touch skjerm så man får ikke fullt utbytte av windows 8 sin modern ui.

 

Orker du ikke win8/metro flisene er det bare å installere start8 fra stardock, konfigurere autostart til desktop så ser man lite til metro grensesnittet.

Men du har da fremdeles fordelen i å ha det tilgjengelig da det er en del film/video, musikk apper som er kjekke å bruke med det app-grensesnittet.

 

Akkurat denne med haswell og nvidia 7xxM er jo nettopp kommet.

Så du får se konklusjonen til dinside.no som testet den forrige uke.

De sier den støyer litt under hard bruk.

Men jeg kan selv ikke huske å ha sett/prøvd en kraftig laptop som ikke gjør dette i varierende grad.

 

Tror den er et godt valg jeg.

Du har også endel brukere av clevo/kunshan (multicom pc) her på forumet.

Finns også egne tråder her på forumet for enkelte multicom modeller.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...