Gjest Slettet-hIrR5ccz Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hei! Jeg ser for meg et kjøp av en ny datamaskin til sommeren. Datamaskinen skal hovedsaklig bli brukt til både kontorarbeid og gaming*. Jeg håper at prisen kan holdes rundt kr 5000.-. Helst AMD-basert. Har allerede mus, tastatur og alt av det, så det er bare nødvendig med kabinettet og innmaten. Jeg har satt opp et eksempel av det jeg tenker meg, så dere kan få en liten pekepinn på hvilken type datamaskin det er snakk om. Ser det ut som om komponentene går i ett med kabinettet? Er litt usikker på om jeg har valgt riktig RAM. Har allerede en strømforsyning på ca. 500W, men tror den er litt gammel. Bør jeg kjøpe en ny? Er det noe dere ville ha endret på? *Med "gaming" mener jeg at det ikke trenger å være 3x Titan, men at det er et rimelig skjermkort som yter godt for pengene. Jeg er ikke så kresen, så jeg trenger ikke bedre ytelse enn lav/medium og 1600x1200 på f.eks. BF3. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Skal du gjøre videoredigering osv? Hvis ikke, bytt ut CPU'en med en quadcore, 6kjerners er helt ubrukelig til ditt behov Det vil nok fungere helt fint med 500w psu, men det er alltid kjekt med en god PSU, de varer flere pc'er fremover hvis du har en med plenty watt. Edit: Du sier du vil ha AMD basert setup, men går for Nvidia skjermkort? Endret 16. juni 2013 av Alekpowah Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hIrR5ccz Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Skal du gjøre videoredigering osv? Hvis ikke, bytt ut CPU'en med en quadcore, 6kjerners er helt ubrukelig til ditt behov Det vil nok fungere helt fint med 500w psu, men det er alltid kjekt med en god PSU, de varer flere pc'er fremover hvis du har en med plenty watt. Edit: Du sier du vil ha AMD basert setup, men går for Nvidia skjermkort? Takk for svar. Har ikke tenkt å redigere video, nei. Vet ikke helt hvor det Nvidia GPU'en kom fra. Har du noen gode forslag til en GPU som passer godt til en firekjernes CPU? Endret 12. august 2013 av Slettet-hIrR5ccz Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Vel, hvis det var opp til meg ville jeg bare gått for samme skjermkort, men heller byttet CPU i en i5 eller i7 alt etter hvor mye du vil bruke på den. Men da blir det jo ikke heller noe igjen av AMD oppsettet da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hIrR5ccz Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hvis jeg vil beholde AMD oppsettet? Vil dette kortet fungere med AMD oppsett? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759352#extra Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hvorfor skal du ha AMD-oppsett, når Intel yter mye bedre? CPU http://www.dustinhome.no/product/5010742241/intel-core-i5-4430-3-0ghz-6mb-s-1150/ HK http://www.dustinhome.no/product/5010744971/asus-b85m-g-b85-s-1150-m-atx/ RAM http://www.dustinhome.no/product/5010485740/kingston-ddr3-hyperx-8gb-1600mhz-cl9-2x4gb/#intcmp=searchProvider_dacsa Kabinett http://www.dustinhome.no/product/5010742551/fractal-design-core-1000-usb-3-0-black-m-atx-minitower/#intcmp=searchProvider_dacsa PSU http://www.dustinhome.no/product/5010114734/deltaco-500w-atx12v-rev2-2-pci-e-120mm-fan/#intcmp=searchProvider_dacsa HDD http://www.dustinhome.no/product/5010617326/seagate-barracuda-1tb-7200rpm-sata-600-64mb/#intcmp=searchProvider_dacsa GPU http://www.dustinhome.no/product/5010645324/sapphire-radeon-hd7850-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ Totalt kr 5003 + porto (kr 99) 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hIrR5ccz Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Hvorfor skal du ha AMD-oppsett, når Intel yter mye bedre? CPU http://www.dustinhom...ghz-6mb-s-1150/ HK http://www.dustinhom...5-s-1150-m-atx/ RAM http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Kabinett http://www.dustinhom...hProvider_dacsa PSU http://www.dustinhom...hProvider_dacsa HDD http://www.dustinhom...hProvider_dacsa GPU http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/ Totalt kr 5003 + porto (kr 99) Tusen takk! Den pakken skal jeg virkelig vurdere uansett om det er Intel. Endret 16. juni 2013 av Slettet-hIrR5ccz Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Kommer tilbake med et oppsett litt senere, må ut å handle før butikken stenger. Er noen fallgruver når man skal kjøpe budsjett-maskin. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Her er listen. EDIT: Siste liste finner du her. Forskjeller er at jeg fjernet HDD-en, la til bedre skjermkort og beholdt SSD-en. Prisen blir 4993 kr totalt inkl. frakt. EDIT 3: Skjermkortet er byttet (igjen) (info lenger ned), totalpris: 5060 kr inkl. frakt. Det er billigest å handle dette fra Deal.no (4 varer), Supersmart.no (2 varer) og Multicom (1 vare). Jeg kan sett opp en oversikt hvis du bestemmer deg for å kjøpe disse komponentene. Jeg har før sagt at Deal bruker litt lenger tid med leveringen, men de har blitt bedre på dette. Det er derfor ikke noe å tenke over. Deal, Supersmart og Multicom er trygge butikker. Har mange erfaringer med dem alle. Her er komponentene: Kabinett: Kabinettet heter Bitfenix Merc Alpha. Det gir deg muligheten til kabelorganisering og er samtidig billigere enn Core 1000. PSU: Strømforsyningen (PSU-en) er en Corsair CX500M. Så på litt forskjellige alternativer, deriblant CX430 v3 (litt billigere) og Enermax NAXN-serien 450 W eller 500 W), men kom frem til at CX500M var et greit valg. Du får mye for pengene (ikke se på hvor mange watt den er merket med, det sier veldig lite om en strømforsyning). En billig strømforsyning er mer verdt i søppelet (der kan den ikke gjøre noe skade!). Det siste du ønsker er at din nye PC skal bli ødelagt bare fordi du sparte et par hundre kroner på PSU! Det er den som gir strøm til absolutt alt i maskinen, den er koblet til alt! Derfor er stabilitet og sikkerhetsfunksjoner viktig. Den bør også være effektiv og gi "ren spenning". En annen ting som er lurt å huske på er at du kan betale litt mer for en skikkelig strømforsyning, og da vil den vare helt til din neste PC og du slipper å kjøpe ny neste gang. Det gjelder ikke Corsair CX500M (men er ikke umulig å ha flaks dog). HK: Hovedkortet (Asus B85M-G) er et av de billigeste du finner. Få SATA-tilkoblinger, ingen ekstrafunksjoner, ikke overklokking. Rett og slett bare det du trenger. Er ikke noe å si på det. CPU: Prosessoren er den billigeste Haswell-modellen (i5-4430). Alternativet du har er å kjøpe en i3-modell, men da må du bytte til forrige generasjon (Haswell i3 kommer ut om ikke så lenge) og det går imot sin hensikt. AMD er også et alternativ, men som kjent gir Intel mer for pengene (AMD kommer sterkere tilbake senere). A10-5800K koster litt mindre, men den har ikke en sjanse mot i5-4450 på ytelse. FX-8150 når heller ikke helt opp, totalt sett (ihvertfall ikke i spill). RAM: Minnet (G. Skill Sniper 8 GB 1600 MHz CL9) var det billigeste jeg fant med tanke på nettbutikker og frakt, og det fungerer helt flott. SSD: SSD-en er en Kingston SSDNow V300 120GB. Det er den billigeste, gode SSD-en du finner (ikke at det er noe galt i det). Den er basert på SandForce SF-2281-kontrolleren og bruker mest sannsynlig 19nm Toshiba-NAND (Kingston vil ikke røpe hvilken). SSD er er noe jeg sterkt anbefaler, blir maskinen blir dramatisk sett kvikkere med SSD. GPU: Skjermkortet er et MSI Radeon R7770 (HD 7770-serien). Ikke det kraftigeste kortet, men for å holde det under 5000 kr så ble det dette. Det er forøvrig stillegående og bra. EDIT: Den siste listen har Sapphire Radeon HD 7850, det er litt kraftigere. EDIT 2: Jeg endret skjermkortet til et MSI Radeon R7850-1GD5/OC som kostet 28 kr mer. Dette kortet er litt overklokket og har annen kjøler. MSI sine kjølere er også meget stillegående. EDIT 3: Som Omnithunder påpekte så la jeg til feil skjermkort i listen, men har byttet til et PowerColor Radeon HD 7850 2GB. Listen er oppdatert. HDD: I tillegg satt jeg opp en Seagate Barracuda 1 TB-harddisk (regner med du ønsker litt ekstra lagringskapasitet). EDIT: Denne fjernet jeg i den siste listen, fordi jeg så du hadde to harddisker fra før. De kan du bruke i den nye maskinen (full formatering anbefales, les mer videre i tråden). ODD: Optisk drev er ikke lagt til (boksen som spiser DVD-plater, som folk totalt ukorrekt kaller for DVD-ROM eller enda verre: CD-ROM ). Men Asus har en billig modell til litt over 100 kr (har sjekket utvalget, det er den beste til prisen). Kjøling trenger jeg ikke å snakke om, til dette budsjettet har du ikke råd til det. Endret 17. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Radeon HD 7770 er vesentlig svakere enn Radeon HD 7850. Dropp SSD til fordel for et bedre skjermkort. Eventuelt dropp HDD og klar deg med 120 GB SSD. HDD/SSD kan du alltid supplementere med senere. Hvis du vil ha CORSAIR CX 500W, så har Dustin denne også http://www.dustinhome.no/product/5010663148/corsair-cx-500w-m-bronze-atx12v-2-3-modular-psu/ Prisen øker da med kr 130 i forhold til mitt oppsett. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Radeon HD 7770 er vesentlig svakere enn Radeon HD 7850. Dropp SSD til fordel for et bedre skjermkort. Eventuelt dropp HDD og klar deg med 120 GB SSD. HDD/SSD kan du alltid supplementere med senere. Hvis du vil ha CORSAIR CX 500W, så har Dustin denne også http://www.dustinhome.no/product/5010663148/corsair-cx-500w-m-bronze-atx12v-2-3-modular-psu/ Prisen øker da med kr 130 i forhold til mitt oppsett. Det kortet er som sagt svakere ja, men å ta bort SSD-en er jeg ikke enig i. Da er det bedre å kvitte seg med HDD. Trådstarter har kanskje en HDD fra før, isåfall er det bare til å formatere denne (ikke hurtigformatering) og bruke den som ekstradisk for lagring av personlige filer osv. Bare for å ikke forvirre trådstarter, harddisken må ikke formateres, men det kan være nyttig for å merke skadede sektorer, slik at disse ikke brukes. Da slipper du at filene du lagrer kan bli korrupte. Et alternativ dog er å gå for Kingston V300 60 GB og spare usselige 157 kr, men da mister du 50% av kapasiteten (60 GB vs 120 GB), så det hadde vært helt "hull i hodet". Strømforsyningen er dyrere hos DustinHome. Du får mer for pengene ved å handle fra andre butikker, uansett om det er snakk om samme komponentene eller ikke. Som jeg har sagt er det til nøds mulig å gå for en CX430, men det er ikke noe jeg anbefaler. Endret 17. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Strømforsyningen er dyrere hos DustinHome. Du får mer for pengene ved å handle fra andre butikker, uansett om det er snakk om samme komponentene eller ikke. Personlig betaler jeg heller kr 130 ekstra for å ha en forhandler å forholde meg til. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Personlig betaler jeg heller kr 130 ekstra for å ha en forhandler å forholde meg til. Det stemmer ikke helt. Prisen i de butikken jeg nevnte: 5024 kr Prisen for ditt oppsett + Corsair CX500M blir 5232 kr. Prisforskjellen er her 208 kr. Da må vi ta i betraktning at komponentene er annerledes. Dårligere kabinett, dyrere minne og det mangler SSD. For rettferdighetens skyld så er skjermkortet kraftigere til tross for mangelen av andre ting. Derfor tok jeg med sammenligningen nedenfor: Ditt oppsett med Kingston V300 og Asus Radeon HD 7770 blir: 5389 kr, det er 365 kr mer. Jeg har ingenting imot DustinHome, men de er dyrere og de har ikke alt på lager. De har heller ikke alle produktene i sortemanget. Jeg synes ikke det er verdt det å betale fra 208 - 365 kr mer for å få et dårligere oppsett. Ser ingen problemer med å handle fra 3 nettbutikker for en PC. Endret 17. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Det stemmer ikke helt. Jo, det stemmer helt. Prisen øker med kr 130 i forhold til mitt oppsett, som er hos en butikk. Jeg har aldri hevdet at Dustin er rimeligst. Jeg har forholdt meg til en forhandler som kan sende alle varer på min liste innen 1-3 dager. Jeg mener mitt oppsett er bedre, fordi det gir mer kraft for pengene (i form av en vesentlig bedre GPU). Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Jo, det stemmer helt. Prisen øker med kr 130 i forhold til mitt oppsett, som er hos en butikk. Jeg har aldri hevdet at Dustin er rimeligst. Jeg har forholdt meg til en forhandler som kan sende alle varer på min liste innen 1-3 dager. Jeg mener mitt oppsett er bedre, fordi det gir mer kraft for pengene (i form av en vesentlig bedre GPU). Påstanden din var at du måtte betale 130 kr mer for å få alt samlet på en butikk. Hvis jeg fjerner SSD-en og bytter ut skjermkortet med et HD 7850 (link til ny liste) så blir prisen: 4854 kr. Da kan man sammenligne prisen 4854 kr og 5232 kr, og prisforskjellen blir 378 kr. Og da er det snakk om bedre kabinett og billigere minne. Samme PSU, hovedkort, CPU, GPU og HDD. Så du sparer 378 kr og får litt bedre maskin totalt sett. Eneste ulempen er at han må handle fra 3 butikker. Fortsatt ikke overbevist? Men uansett så synes jeg at det bør gjøres rom for en SSD. Forskjellen er natt og dag! En billig maskin som dette hadde følt mye raskere ut med SSD enn en PC til 50 k uten SSD, altså mtp. alt ifra skriveprogrammer, nettsurfing osv. Skal du gjøre flere ting samtidig så merker du det enda mer (multitasking og responstid er HDD-ens største svakhet). EDIT: Trådstarter har oppgitt at han har to harddisker fra før på profilen. Lagde derfor en ny liste hvor jeg fjernet HDD-en og la til en SSD. Prisen ble da 4993 kr totalt inkl. frakt. Skjermkortet er også et HD 7850. Prisen på DustinHome-oppsettet uten SSD blir 5232 kr. EDIT 2: For bare 28 kr mer får du et bedre skjermkort (litt overklokket) med mer stillegående kjøler. Jeg la denne til og det hele endre på 5021 kr. Har oppdatert innlegget mitt over. Endret 17. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Påstanden din var at du måtte betale 130 kr mer for å få alt samlet på en butikk. Nei, det var ikke påstanden min. Det jeg sa var at for kr 130 mer, kunne TS bytte PSU i mitt oppsett til CORSAIR CX 500W. Når jeg skriver "Personlig betaler jeg heller kr 130 ekstra for å ha en forhandler å forholde meg til", så er det et direkte svar på din uttalelse "Strømforsyningen er dyrere hos DustinHome". Jeg har, som tidligere sagt, aldri hevdet at Dustin er rimeligst. Edit 1: Du har for øvrig valgt et skjermkort med 1 GB, mens jeg har valgt et med 2 GB. Edit 2: Velger du rett skjermkort, øker "din" pris med kr 201. Prisforskjellen blir da kr 177. Så om du misforstod meg, så er prisforskjellen fortsatt relativt ubetydelig. Når du hevder at ditt kabinett er så mye bedre, så kan jeg nevne at kabinettet jeg har valgt, har USB 3.0 i frontpanelet. Det har også vifte i front, som gir en god luftgjennomstrømning i hele kabinettet. Det er mindre, med de fordeler og ulemper det medfører. Begge kabinettene er greie "budsjett" valg. Her vil jeg påstå at mye handler om smak og behag. Endret 17. juni 2013 av Omnithunder Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Ikke glem fraktkostnader x ganger da i denne hundre krones tvisten..... Til trådstarter: Hvis noe ikke virker under byggingen , eller går istykker og det skjer følgefeil er det en stor fordel at alle delene du har kjøpt er levert fra samme sted , og samme leverandør har garanti/reklamaskons ansvar. Tenk litt på det. Eksempel , du har koplet alt sammen , slår på strømmen og det sier poff. Ingenting virker. Du sender da inn det du "tror"er feil , til eksempel PSU. F.eks komplett erstatter din PSU som sa bang. Du får ny i retur. Kopler den nye til og det sier poff igjen. Hovedkort eller monteringen må kortslutte tenker du . Sjekker etter feilaktig plasserte stus og kortslutninger men finner ingen feil . Og du sender inn hk til et av de andre stedene , la oss si deal. Men hovedkortet kjøpt hos deal vil de ikke høre noe om, de skylder på ytre påvirkning , strøm fordi det er svimerker. Mao de peker på enten deg eller komplett fordi de mener PSU hadde skylden. Hvis dette scenario ikke skyldes feilmontering eller kortslutning fra din side kunne du sendt inn alt til samme leverandør og de hadde fikset opp i det for deg og skiftet ut feilaktige deler selv om de under sin egen feilsøking ødela flere ting som de også måtte erstatte. Det kan faktisk ende opp slik , og har gjort det flere ganger. Jeg har vært her siden 2003 og sett problem poster om diverse vanskelige returer mange ganger. Og slike hvor ting ikke virker eller går sund og er bygd av varer kjøpt flere steder er de mest problematiske.Er bare å søke. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Ikke glem fraktkostnader x ganger da i denne hundre krones tvisten.....Alle tall jeg har operert med er inkludert frakt fra samtlige butikker. Til trådstarter:Hvis noe ikke virker under byggingen , eller går istykker og det skjer følgefeil er det en stor fordel at alle delene du har kjøpt er levert fra samme sted , og samme leverandør har garanti/reklamaskons ansvar. Tenk litt på det. Eksempel , du har koplet alt sammen , slår på strømmen og det sier poff. Ingenting virker. Du sender da inn det du "tror"er feil , til eksempel PSU. F.eks komplett erstatter din PSU som sa bang. Du får ny i retur. Kopler den nye til og det sier poff igjen. Hovedkort eller monteringen må kortslutte tenker du . Sjekker etter feilaktig plasserte stus og kortslutninger men finner ingen feil . Og du sender inn hk til et av de andre stedene , la oss si deal. Men hovedkortet kjøpt hos deal vil de ikke høre noe om, de skylder på ytre påvirkning , strøm fordi det er svimerker. Mao de peker på enten deg eller komplett fordi de mener PSU hadde skylden. Hvis dette scenario ikke skyldes feilmontering eller kortslutning fra din side kunne du sendt inn alt til samme leverandør og de hadde fikset opp i det for deg og skiftet ut feilaktige deler selv om de under sin egen feilsøking ødela flere ting som de også måtte erstatte. Det kan faktisk ende opp slik , og har gjort det flere ganger. Jeg har vært her siden 2003 og sett problem poster om diverse vanskelige returer mange ganger. Og slike hvor ting ikke virker eller går sund og er bygd av varer kjøpt flere steder er de mest problematiske.Er bare å søke. Dette stemmer vel ikke helt. Ingen nettbutikker gjør feilsøkingen for deg. Garanti og reklamasjonsrett gjelder uansett for hver enkelt komponent. Eier må selv finne ut hvilken komponent som er defekt/ødelagt, ellers må h*n vel betale porto selv hvis nettbutikk finner ut at produktet er feilfritt (med unntak av angrerett, men dette er noe annet igjen). Tar OT i spoiler: Nei, det var ikke påstanden min. Det jeg sa var at for kr 130 mer, kunne TS bytte PSU i mitt oppsett til CORSAIR CX 500W. Når jeg skriver "Personlig betaler jeg heller kr 130 ekstra for å ha en forhandler å forholde meg til", så er det et direkte svar på din uttalelse "Strømforsyningen er dyrere hos DustinHome". Jeg har, som tidligere sagt, aldri hevdet at Dustin er rimeligst. Jeg skrev "stemmer ikke helt, fordi dette innebærte å måtte endre hele listen, ikke bare PSU-en. Prisen ble derfor helt annerledes, også hvis den andre listen ble endret til tilsvarende din liste. Det var her du sammenlignet med en annen liste. Jeg har heller ikke hevdet at du har påstått at DustinHome er billigest, men jeg har selv påpekt at andre butikker er billigere. Endret 17. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Hvis dette scenario ikke skyldes feilmontering eller kortslutning fra din side kunne du sendt inn alt til samme leverandør og de hadde fikset opp i det for deg og skiftet ut feilaktige deler selv om de under sin egen feilsøking ødela flere ting som de også måtte erstatte. Det kan faktisk ende opp slik , og har gjort det flere ganger. Jeg har vært her siden 2003 og sett problem poster om diverse vanskelige returer mange ganger. Og slike hvor ting ikke virker eller går sund og er bygd av varer kjøpt flere steder er de mest problematiske.Er bare å søke. I denne sammenheng kan det nevnes at det er taktisk lurt å kjøpe med et antistatisk håndleddsbånd, slik at leverandør vanskelig kan hevde at feilen skyldes deg under montering. Jeg vil også tro at det er enklere for et firma å akseptere retur når du har handlet alle varer hos dem. Antistatbånd koster tross alt kun rundt en 50-lapp i de fleste nettbutikker http://www.dustinhome.no/product/5007610029/antistatband-handledd-1-5m-krokodilleklemme/ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Alle tall jeg har operert med er inkludert frakt fra samtlige butikker. Dette stemmer vel ikke helt. Ingen nettbutikker gjør feilsøkingen for deg. Garanti og reklamasjonsrett gjelder uansett for hver enkelt komponent. Eier må selv finne ut hvilken komponent som er defekt/ødelagt, ellers må h*n vel betale porto selv hvis nettbutikk finner ut at produktet er feilfritt (med unntak av angrerett, men dette er noe annet igjen). Tar OT i spoiler: Jeg skrev "stemmer ikke helt, fordi dette innebærte å måtte endre hele listen, ikke bare PSU-en. Prisen ble derfor helt annerledes, også hvis den andre listen ble endret til tilsvarende din liste. Det var her du sammenlignet med en annen liste. Jeg har heller ikke hevdet at du har påstått at DustinHome er billigest, men jeg har selv påpekt at andre butikker er billigere. Jo dette stemmer "vel" ganske så bra. Det er ikke noe jeg finner på. Bare søk. Det gjelder bla cpu-hovedkort, hovedkort-grafikkort, hovedkort-psu, hovedkort-minne. Fint du kan avfeie det jeg forteller med å si det er kjøpers ansvar å finne ut feilaktig komponent. Men hva er det i eksempelet over da, selv ikke du og meg er i stand imå finne ut av om psu drepte hovedkortet, eller vise versa. Eller for noen uker siden var det en som hadde et titan skjermkort som viste seg å drepe hovedkort(ikke omvendt som man skulle tro). Her snakker jeg om vanskelige feil , og fordel med handel fra samme butikk de tingene som berøres av hverandre. Og butikkene er faktisk hjlepsomme. Bare søk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå