Gå til innhold

Fikk tilbake laptop etter reparasjon, da med en ny skade

Anbefalte innlegg

Leverte inn Asus-en min på Spaceworld på grunn av at den uten videre sluttet å fungere. Fikk det på garantien, og da jeg i går fikk tilbake pcen så jeg ikke hva som hadde skjedd - men da jeg i dag morges åpnet den for å begynne å bruke den, kjente jeg at tastaturet føltes annerledes, og når jeg da ser på pcen fra siden ser jeg en ganske stor bulk i det ene hjørnet i tillegg til at hele tastaturflaten av maskina er vridd. Den har åpenbart blitt mistet i golvet, siden hjørnet er ødelagt, men fåglarna må vite hva de har gjort med maskina for å få til å vri den. Ser ut som om de har tatt tak med ei hånd i hver ende av maskina, og vridd hver sin vei.

Som om ikke det var nok - da jeg kom dit og skulle hente den kom de gående ut med den uten esken, og jeg leverte inn både eske og lader. Dette var etter sigende noe de som regel ikke pleide å ta i mot, for de tok bare i mot maskinen, sa de, men lo and behold, da jeg ba dem sjekke var sannelig både eske og lader i bakrommet. Fint at NOEN av oss har kontroll på ting, i alle fall.

Spørsmålet blir da dette - hva hindrer dem i å skylde på meg for denne feilen? Bulken/skaden var ikke der da jeg leverte fra meg maskina, så dette er noe de har gjort. Men er jeg nødt til å dokumentere at det er DE som har gjort dette? Jeg skal ned dit og kjefte litt i mårra, så får vi se hva som skjer.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kommer til å gå helt greit... Butikker pleier alltid å legge seg helt flate etter slike tabber. Ta laptoppen med til Spaceworld og fortell dem at du oppdaget skaden og si at den ikke var slik når du leverte den inn.

Eneste ulempen for deg er at de sannsynligvis sender den inn på service igjen, for kontroll, noe som betyr at du må vente 2-4 uker ekstra før du får en erstatning av spaceworld.

Lenke til kommentar

Går vel greit, ja.. Men problemet her er at jeg jobber på maskina, jeg skriver liksom en DEL millioner tegn i året, og da merker jeg veldig godt når jeg jobber på en annen maskin enn min vante, da spesielt på arbeidstempo = lavere inntekt. Er mest unødvendig hele greia, kunne ikke han fjompen som slapp maskina i bakken ha sagt ifra om det i stedet, liksom. Jeg går glipp av arbeidsinntekt på grunn av dette her OG må holde ut med en shait-maskin med Win 8 i 2-3 uker.

Lenke til kommentar

Det er utrolig kjedelig :/ Men det er dessverre ikke butikkens ansvar å stille med en maskin som matcher ditt arbeidstempo.

Tapte inntekter på 2-3 uker kan være vesentlig. Vurder om den tapte inntekten er større enn kostnaden av en laptop som matcher arbeidstempoet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...