Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Hei, All musikken min hører jeg gjennom spotify gjennom laptopen koblet til noen mindre høyttalere (dekstop/PC høyttalere type). Funker greitt nok, men vil gjerne ha musikken på anlegget mitt. Jeg har en NAD T753 reciever koblet til B&W 603 høyttalersett. Forsterkeren har 2stk. optiske innganger, men begge er egentlig tatt av mediacenteret og Xbox'en. Jeg prøvde å sette opp streaming til mediacenter boksen min (en TViX 6600N) men denne var ikke særlig villig til å gjøre det (uPnP funksjonen i dette Linux greiene nekter å virke..). Noen som har noen gode ideer om hvordan jeg enklest mulig kan få spotify over på anlegget mitt ? Jeg hadde tenkt å kanskje investere i en Apple TV (siden de koster så lite uansett) og streame via airplay (?). Noen erfaringer ? Endret 16. juni 2013 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Apple TV og Airplay er en god løsning for akkurat dette ja. Alternativt en sånn "bluetooth" kobling, men det blir tvilsomt like stabilt, du mister rekkevidde og sannsynligvis dårligere kvalitet. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Selv bruker jeg denne trådløse DAC'en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Selv bruker jeg denne trådløse DAC'en. Den så ikke så dum ut den der. Da slipper jeg problemstillingen med at jeg ikke har ledige optiske innganger også. Hvordan tror du lydkvaliteten er på en slik kontra en AppleTV ? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Har ingen erfaringer med AppleTV, så det kan jeg ikke uttale meg om. Jeg syns imidlertid lydkvaliteten er god; en merkbar oppgradering fra det interne lydkortet på laptopen min. Lenke til kommentar
hedde87 Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Usb lydkort eller dac er ganske bra til slikt formål. Usb dacene til Hegel kjører både 24 bit og forskjellige souround formater Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Selv bruker jeg denne trådløse DAC'en. Fant en brukt en på finn.no som jeg kjøpte. Foreløpig funker dette som smurt :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå