Gå til innhold

PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 256MB ?

Tiddelidei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det kortet og er veldig fornøyd (kjører splinter cell glatt på 1280x1024 med alle innstillinger på maks). Men jeg vet ikke om det er noe serlig å hente i ytelse i forhold til 128MB versjonen. EZ versjonen har bare høyere klokkefrekvens på coren og vifte i stedet for passiv kjøler (og egner seg derfor bedre til overklokking)

Lenke til kommentar

Tror de extra 128mb'ene med minne går på bekostning av hastighet. Et normalt 9600pro kort kjører på 300mhz*2 på minnet, og såvidt jeg vet kjører Powercolor sitt 256mb kort på 200mhz*2 på minnet, altså betraktelig lavere. Jeg er ikke 100% sikker, men hvis det er fakta så er det IKKE verdt å gå for 256mb versjonen.

Lenke til kommentar

minne på kortet.

Elixir memory chips of 5ns access time, it corresponds to 200 (400) MHz, and the memory works at this clock speed. The GPU runs at 400 MHz. 128bit memory interface.

Ez er en versjon av kortet mellom 9600 og 9600 pro.

Det sitter en 9600 pro chip men det er underklokket.

Lenke til kommentar
takker for alle svar. men korleis er kortet i forhold fireblade?

I forhold til Fireblade, har kortet dobbelt så mye minne, men mye tregere minne... Og når man ser på hvor bitteliten ytelsesøkning 256mb minne gir på et 9800pro kort, i forhold til et 9800pro 128mb. Så vil jeg tro at det ikke er verdt å skaffe seg et 9600pro kort med 256mb minne, iallefall ikke når minnet er treigere attpåtil....

Så for å oppsummere; Fireblade med 128mb kjapt minne, vil jeg påstå er raskere i absolutt alle spill (til og med de med store teksturer) enn Powercolor 256mb med treigt minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...