Cooky Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Jeg drikker for tiden hver dag, men når jeg har lagt meg, og våkner om morgenen så svetter jeg noe jævlig i nakken. Hva kommer dette av? Og hvorfor gjør jeg dette? Noen som har opplevd noe lignende? Endret 16. juni 2013 av Cooky Lenke til kommentar
NiJoh Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Jeg pleier å gjøre det når jeg har langt hår. 1 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 16. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2013 Jeg pleier å gjøre det når jeg har langt hår. Jeg har halvlangt hår Er virkelig langt hår den eneste grunnen? 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Ja tror det har noe med varmen og da svetter man mere og siden du dikker ( tipper alkohol) så må kroppen fjerne avfallstoffer i kroppen din og da gjør den det ved å svette når du sover. Jeg vil annbefale deg og urinere mye og ofte før du legger deg, tror dette vil hjelpe. lufting på soverommet er også en bra ting Endret 16. juni 2013 av Mr.Duklain 3 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Drikk mye vann og luft godt. Eller reduser drikkingen Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) [...] så må kroppen fjerne avfallstoffer i kroppen din og da gjør den det ved å svette når du sover. [...] Komplett sprøyt! Kroppen svetter overhode ikke for å fjerne avfallsstoffer. Det er nyre og lever som tar seg av den funksjonen. Til TS: Kroppen svetter når den skal regulere temperaturen, eller blir lurt til å tro at den skal gjøre det. Høyt alkoholinntak over tid årsaker forstyrrelser som gir nattlige svettinger. At du svetter lokalt i nakken, dreier seg mer om en tilfeldighet enn at det er fysiologisk relevant. Drekke mindre = mindre jævlig svett i nakken... Og siden har du jo resten av din godt redegjorte livsstil å ta fatt på før vi kan anse nakkesvette som et påtrengende helseproblem. Endret 16. juni 2013 av TOMpsy 3 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Du skal være glad du svetter. På fredagen etter en heftig kveld med litt for mye øl og vin ble jeg så fyllesjuk og dårlig at jeg tømte magesekken flere ganger. Og det var ikke før klokka 9 igår morges når jeg endelig klarte å innta væske (vann) at jeg kjente kroppen begynne å puste/svette igjen samt at kroppen våknet. Det var en veldig befriende følelse å kjenne kroppen begynne og helbrede seg sekunder etter inntak av vann. 2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Komplett sprøyt! Nope http://sprek.bt.no/sprek/--Svette-er-fortynnet-urin-20867.html Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 [/size] Nope http://sprek.bt.no/s...urin-20867.html Forfatter Torunn Aarøy er ikke fysiolog, men mosjonist. Hun burde sjekke sine kilder bedre før hun kommer med utsagn som "Svette er fortynnet urin. Det er en av våre muligheter til å kvitte oss med kroppens avfallsstoffer". Fakta er at det følger avfallsstoffer med svetten, når denne forlater kroppen, det er noe helt annet enn "så må kroppen fjerne avfallstoffer i kroppen din og da gjør den det ved å svette når du sover". For alt i verden, ikke stol på meg, en viss ordfører kan jo være uskyldig. Men du kan jo lage deg din egen mening ved å lese fra kilden: http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/svetting-14029.html 6 Lenke til kommentar
NiJoh Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Vil råde deg til å slutte å drikke alkohol. Det er bedre å røyke weed enn å drikke alkohol! (Y) Men du burde klare å kutte ut all form for rusmidler. Det er ikke bra for utseendet. 1 Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hvor lang tid går det mellom siste alkoholinntak og at du våkner om morgenen? Kan det være begynnende detox/avrusning/abstinenser du kjenner på? Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 [/size] Nope http://sprek.bt.no/s...urin-20867.html Merkelig å skrive innlegg om svette n¨år man ikke vet hva svette er. Svette er KUN vann og salt!! Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Skal du presse penger ut av skolen som ødela livet ditt så du kan sløse penger på mer alkohol og ¨løse¨ problemene dine? lykke til... 2 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Hvor lang tid går det mellom siste alkoholinntak og at du våkner om morgenen? Kan det være begynnende detox/avrusning/abstinenser du kjenner på? Jeg er faktisk full hele tiden, og det første jeg føler når jeg våkner om morgenen er kraftig svette i nakken, kraftige hjertebank, og sterk kvalme dersom jeg drakk mye dagen før. Det første jeg gjør når jeg står opp er faktisk å drikke. Akkurat nå drikker jeg faktisk en flaske hvitvin! Skal du presse penger ut av skolen som ødela livet ditt så du kan sløse penger på mer alkohol og ¨løse¨ problemene dine? lykke til... Så klart ikke.. Da går jeg heller over til weed. Endret 17. juni 2013 av Cooky Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Blir spennende å se om han lever lenge nok til å kose seg med disse pengene han skal ha Noen som har peiling på hvor lenge en kan holde på før du får skrumpelever? 1 Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Er vel ikke så galt å drikke alkohol hver dag? Så lenge man har kontroll på mengden.. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Slik som jeg forstår det, og at det er noe hold i hva han skriver så er personen full hver dag og starter dagen på nytt med alkohol. 1 Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Er vel ikke så galt å drikke alkohol hver dag? Så lenge man har kontroll på mengden.. Jeg holder kontrollen på promillen (sjekker den alltid på diverse promille- nettsider), så jeg ikke blir farlig beruset Ellers drikker jeg til jeg får sove Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Skal du presse penger ut av skolen som ødela livet ditt så du kan sløse penger på mer alkohol og ¨løse¨ problemene dine? lykke til... Blir spennende å se om han lever lenge nok til å kose seg med disse pengene han skal ha Noen som har peiling på hvor lenge en kan holde på før du får skrumpelever? Ærlig talt så skjønner jeg ikke hvordan folk får seg til å komme med slike kommentarer! Kanskje er det jakten på ryktepoeng som er drivkraften, hvis livet deres består i å få folk til å trykke på "liker" på innleggene deres på diskusjon så børe dere absolutt ta en runde med dere selv. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Jeg forstår ikke denne oppmerksomhetstrangen. Du vet hva slags svar du får når du forteller at du drikker så mye som du gjør hele tiden - hvorfor starter du da slike tråder? Hvorfor vil du ha denne oppmerksomheten? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå