Staviik Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hellu! Lest litt rundt her og der og her inne virker det som at dere har peiling på litt. Nå tror jeg det er på tide å skifte ut pc her i heimen. Har en stasjonær nå som ikke kjører noe særlig. Så etter intruks fra fruen så vil hun ha ut den stasjonære. Så jeg leter etter en bærbar pc. Har selv ikke så god peiling på specs osv. Men håper å få med meg litt nå. Krav: -9000,- til 13000,- kroner. - Må kunne kjøre vertfall noen av det nye spillene som kommer. BF4, AC Black Flag. LoL osv. Dette regner jeg ikke med er et problem når jeg kan spytte ut 13k. - Vekt størrelse har ingenting å si. (Bærbar altså) Takker på forhånd for det som stiller opp og svarer gjerne på spm om flere "krav" -NR Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Foreløpig har du disse å velge blant. Jeg sier foreløpig fordi alle produsenter er i ferd med å bytte ut sine gamle modeller med nye, i og med at den nyeste generasjonen Intel prosessorer har kommet. Utvalget vil bli større utover sommeren. Disse på listen har grafikkort fra GTX 765M som svakeste, gjennom GTX 770M, og opp til GTX 780M. Du trenger sistnevnte hvis du har ambisjoner om å kunne spille nesten alle spill med høye grafikkdetaljer og høy oppløsning. GTX 780M er omtrent dobbelt så kraftig som GTX 765M, med GTX 770M omtrent midt i. Med GTX 765M vil du måtte begrense deg både på detaljer og oppløsning for de mest krevende spillene. GTX 780M klarer det meste, men det er nok et par-tre spill som det heller ikke klarer på maks detaljer og oppløsning. Produsenter som foreløpig mangler på denne listen, men som sikkert vil komme med sine alternativer etterhvert, er Alienware (Dell), og Toshiba Qosmio. PS. Altså; de på denne listen er de av de nye modellene, med Intel's nye "Haswell" prosessor og nye grafikkort fra Nvidia, som foreløpig har blitt lagt ut for bestilling på de forskjellige forhandlernes nettsider. Endret 16. juni 2013 av thomit 1 Lenke til kommentar
Staviik Skrevet 16. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2013 Foreløpig har du disse å velge blant. Jeg sier foreløpig fordi alle produsenter er i ferd med å bytte ut sine gamle modeller med nye, i og med at den nyeste generasjonen Intel prosessorer har kommet. Utvalget vil bli større utover sommeren. Disse på listen har grafikkort fra GTX 765M som svakeste, gjennom GTX 770M, og opp til GTX 780M. Du trenger sistnevnte hvis du har ambisjoner om å kunne spille nesten alle spill med høye grafikkdetaljer og høy oppløsning. GTX 780M er omtrent dobbelt så kraftig som GTX 765M, med GTX 770M omtrent midt i. Med GTX 765M vil du måtte begrense deg både på detaljer og oppløsning for de mest krevende spillene. GTX 780M klarer det meste, men det er nok et par-tre spill som det heller ikke klarer på maks detaljer og oppløsning. Jeg tenker som så at så lenge spillet kjører uten lag. 60 fps er det vell det heter. Så er jeg fornøyd. Jeg har aldri hatt en pc med 60 fps på noe som helst spill. Både på low/medium Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Bruk denne nettsiden for å sammenligne bærbare grafikkort, og for å finne ut hvordan de måler i forskjellige spill. Klikker du på navnet på det enkelte kortet, kommer du til en ny side som viser fps i en rekke forskjellige spill. I hvert fall etter hvert; disse kortene er så nye at de har ikke klart å teste noe særlig ennå. Endret 16. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Staviik Skrevet 16. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Etter din mening, vil denne kunne dekke mine behov en liten stund ? http://www.multicom.no/Kunshan-P157S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-120GB-SSD-750GB-Hdde-GeForce-GTX-780Me-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10624836 Endret 16. juni 2013 av NorwegianRetard Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Det er det beste kjøpet pris kontra ytelse, etter min mening. Eller P150S, som er samme greia bare med et annet design. Det er det sterkeste grafikkortet for bærbare maskiner, så bedre "framtidssikring" får du ikke. Bare vær obs på at hos Multicom så betaler du i utgangspunktet ikke for OS (Windows), Det må du kjøpe attåt. Hvis du allerede eier en Windows-lisens så slipper du selvsagt det også. Endret 16. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Staviik Skrevet 16. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2013 Det er det beste kjøpet pris kontra ytelse, etter min mening. Eller P150S, som er samme greia bare med et annet design. Det er det sterkeste grafikkortet for bærbare maskiner, så bedre "framtidssikring" får du ikke. Bare vær obs på at hos Multicom så betaler du i utgangspunktet ikke for OS (Windows), Det må du kjøpe attåt. Det la jeg merke til : ) Prisene på det nye modellene, vill de ligge litt over Kunshan P157S ? Du kan vell si at jeg er litt "utålmodig" Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 P150S/170S og P157S/177S er de nye modellene. De gamle heter P150/170E. Lenke til kommentar
Staviik Skrevet 16. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2013 Åja! Skal se litt på saken, diskutere økonomi så kan jeg komme med en tilbakemelding. Takker! Lenke til kommentar
anasyasin Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hvis du vil ha en mac se pa den http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPME662HA/macbook-pro-med-13-3-retina-skjerm-me662 Eller ha en kikk pa den http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP880Z5EX01/samsung-ativ-book-8-15-6-barbar-pc-sort Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hvis du vil ha en mac se pa den http://www.elkjop.no...na-skjerm-me662 Eller ha en kikk pa den http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP880Z5EX01/samsung-ativ-book-8-15-6-barbar-pc-sort Han sier tydelig at han skal ha en bærbar til spill, og du kommer med to nesten ubrukelige? Se på noe Clevo-basert, som cdon sine Thor-maskiner og Multicom's Xishan. Denne passer perkekt: http://www.multicom.no/Kunshan-P157S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-120GB-SSD-750GB-Hdde-GeForce-GTX-780Me-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10624836 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Gå for Asus sine nye G750. Asus er kjent for sin gode kvalitet og leveres i mye bedre byggmateriale enn Multicom sitt eget merke. I tillegg får du meget effektiv kjøling og 2 års garanti (kjekt om du liker å overklokke litt)! Prisen er det heller ikke noe å utsette på. Det er dog mulig at du må vente 2 ukers tid for at denne skal bli lagervare (Ble nettopp lansert). http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781754&cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D#extra Endret 16. juni 2013 av Strato Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Gå for Asus sine nye G750. Asus er kjent for sin gode kvalitet og leveres i mye bedre byggmateriale enn Multicom sitt eget merke. I tillegg får du meget effektiv kjøling og 2 års garanti (kjekt om du liker å overklokke litt)! Prisen er det heller ikke noe å utsette på. Det er dog mulig at du må vente 2 ukers tid for at denne skal bli lagervare (Ble nettopp lansert). http://www.komplett....2E5984D4D#extra Hvorfor har Asus bedre kvalitet enn Clevo? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Hvorfor har Asus bedre kvalitet enn Clevo? Er ikke disse laget i en del plast da? Min erfaring er i alle fall at Asus sin "G-serie" holder uhyre høy kvalitet Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Er ikke disse laget i en del plast da? Min erfaring er i alle fall at Asus sin "G-serie" holder uhyre høy kvalitet Og Asus sine er ikke laget i plast? Enig i at Asus ROG-bærbare har god kvalitet, men Clevo sine maskiner er også bygd som en tanks. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Vi er vel nærmere sannheten hvis vi sier at alle disse "gaming" laptopene holder jevn, middels bygge- og materialkvalitet. Det er ikke store forskjellen mellom dem, uansett hva slags stoffer de har valgt å bygge dem i. Et lite unntak er Alienware, som i de siste par generasjonene av laptopene sine har hatt en merkbar høyere kvalitet enn "røkla" når det gjelder materialkvalitet og presisjon. Jeg snakker da ikke om designet, som etter min mening er horribelt - men om kvaliteten og kvalitetsfølelsen. Det skal Alienware ha - men så tar de seg også veldig godt betalt da ... uforskammet godt, etter min mening. Men ingen gaming laptoper kommer i nærheten av kvaliteten og presisjonen i for eksempel Lenovo ThinkPad W-serie, HP EliteBook, Dell Precision eller MacBook Pro, bare så det er sagt. Hadde de gjort det, så hadde de kostet det dobbelte av det de faktisk gjør. Så Alienware skiller seg litt fra de andre på det feltet. Asus G-serie skiller seg litt fra de andre på ett punkt; de har lavere viftestøy under høy belastning enn de fleste andre tilsvarende laptoper. Og så har vi Clevo som skiller seg ut ved (som regel) å ha best ytelse pr. investert krone. PS. Det er ikke noe negativt med plast i seg selv, vet dere. Det er ganske lett å lage et chassis i plast- eller kunststoff som er sterkere og mer holdbart enn det aller meste - aluminium inkludert. Det er også lett å lage et dårlig kunststoffchassis - like lett som det er å lage et dårlig aluminiumschassis. Den dagen en produsent bestemmer seg for å levere laptoper med helstøpte titan-skall, da snakker vi. Endret 16. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Staviik Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Ser ut til at jeg går for P157S. Finnes det flere kandidater ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå