Gå til innhold

Har IMO-60 og sjøforsvaret som erfaring -

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et år framover nå med bare ledig tid og vil jobbe hvor jeg kan tjene mest mulig og jobbe mest mulig. Har en jobb idag, men har blitt lei og vil prøve noe nytt og noe med bedre betaling.

Har IMO60 fra forsvaret, og jeg var menig ombord en kystvakt båt i flere måneder hvor jeg likte meg veldig godt.

Lurer på hva jeg kan bruke IMO-60 til i forhold til å jobbe offshore. Har 1 år psykologi og ingen annen relevant utdannelse. Hva kan jeg jobbe som i en båt? Og er det muligheter for en i min alder, 24 kan få jobb offshore? Fiskebåt? I så fall, hvordan søker meg seg til en fiske båt? og hvilket kunnskaper trenger du for fiskebåt? Hurtigruter virker som et godt valg, men jeg vet ikke hva deres stillinger heter. Color line også. Jeg vil gjerne søke, men hva slags jobb kan jeg forvente og hva heter stillingene?

Takk for ALL innspill. Jo mer, jo bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan sikkert mønstre lettmatros på Supply Båt i nordsjøen.

Kan jobbe som lettmatros uten relevant utdanning.

Er ikke sikker på om du kan bruke IMO60 kurset fra forsvaret. Vet du ikke kan bruke IMO60 kurset du tar privat, i forsvaret. Men er ikke sikker på om dette går andre veien.

Sjekk ut forskjellige rederier som styrer med platform supply vessels.

Eventuelt kan du møstre lettmatros på fiskebåt.

Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

Vil bare ut i båt og begynne å tjene penger. Har et år fri og vil så gjerne bruke det på noe annet enn dassing. Har jobb idag, men tjener ikke mer enn 130kr timen, og er 24 år gammel. Vil så gjerne jobbe på båt.

Lettmatros høres veldig artig ut. Har selv vinsj serfikatet, imo60 og et helt år med førstehjelps kurs, grad 2 eller hva nå det heter. Ellers har jeg ikke noe annet erfaring.

Hvor går jeg for å søke? Og hvordan finner jeg jobb som passer meg? Finner bare Ingeniør, boring, finans og den type stillinger på nett.

Takk for all hjelp. Jeg følger også denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1476637

Masse bra informasjon. Takk til alle sammen.

Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

Vil bare ut i båt og begynne å tjene penger. Har et år fri og vil så gjerne bruke det på noe annet enn dassing. Har jobb idag, men tjener ikke mer enn 130kr timen, og er 24 år gammel. Vil så gjerne jobbe på båt.

Lettmatros høres veldig artig ut. Har selv vinsj serfikatet, imo60 og et helt år med førstehjelps kurs, grad 2 eller hva nå det heter. Ellers har jeg ikke noe annet erfaring.

Hvor går jeg for å søke? Og hvordan finner jeg jobb som passer meg? Finner bare Ingeniør, boring, finans og den type stillinger på nett.

Takk for all hjelp. Jeg følger også denne tråden: http://www.diskusjon...owtopic=1476637

Masse bra informasjon. Takk til alle sammen.

Sjøforsvaret er en fin erfaring å ha på CV'en.

Her er noen rederier som du kan sjekke ut:

Island Offshore

Simon Møkster

Farstad Shipping

Volsad (driver og fiskebåter)

Eidesvik Offshore

Østensjø

Solstad

Olympic Shipping

Havila Shipping

Å få jobb som lettmatros på suply er like lett som å vinne i lotto:) Vet om flere med mekanisk fagbrev, erfaring fra sveising osv som ikke får jobb...

Prøver man ikke får man det hvertfal ikke.

Som sagt, Sjøforsvaret er en fin erfaring å ha på CV'en om man vil på båt.

Lenke til kommentar

Hei.

IMO - 60 som du tok i forsvaret, kan benyttes som helt ordinært iMO - 60 betalt sivilt. Men er et krav at du har vært på havet det siste 5 årene for at det skal være gyldig.

Hva jobbet du med i kystvakten? Har du fått tatt noen maritime sertifkater? Hvilken gren jobbet du ombord på i Kystvakten? Maskin, dekkgutt, RDV, Artillirst?

Lenke til kommentar

Hei,

Takk for informasjonen. Det hjelper utrolig mye.

Jeg jobbet som dekkgutt og jobbet som NAVASS eller hva nå det het, navigasjonsassist. Brukte vinjs for å vinsje opp SAR båter ellers var det vasking, maling og masse øvelser rundt brann, sanitet , havari og den slags.

Tok imo60 i sommer 2008, så er mitt femte år nå, må bruke det fort før den utløper. Utrolig greit å vite. :)

Holder på å fikse papirene, sertfikater osv. Kan ikke starte å søke får de er på plass og det kurssenteret jeg tok det hos er så trege med å sende det. hehe.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...