smnstd Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Hei! Jeg er ny her. Har nå begynt å bruke basiron mot kvisene mine, og gikk også til innkjøp av en fuktighetskrem til å påføre ca 15min etter jeg har påført selve Basironen. Det er en Effaclar H fra La Roche Posay, som er en fuktighetskrem som er ment å være god mot hud som blir tørr etter behandling av hudprodukter, som i dette tilfelle er Basiron. Kjøpte den på apoteket. Det jeg opplever er at det svir ganske sterkt (nesten som når man får tigerbalsam eller chili på øynene) ca 10 sekunder etter jeg har smurt den på ansiktet, helt til sviingen synker gradvis de neste 20 minuttene. Er det noe jeg reagerer på? Setter pris på tips, erfaringer osv! :-) Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Har apoteket (eller fastlegen) din sagt du skal ha på fuktighetskrem etter å ha smurt på Basiron? Basiron er et reseptfritt middel, men likevel viktig å lese instruksjonene. Bruker selv Basiron innimellom, og det er viktig at du er ren på det området du smører deg, samt at du tørker det vekk igjen etter maks 10-15 minutter, før du smører deg med noen fuktighetskrem. Lenke til kommentar
smnstd Skrevet 15. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Jeg vasker ansiktet mitt og så tørker det før jeg bruker Basiron. I min bruksanvisning står det at det skal vaskes av etter 1-4 timer, og hvis huden tåler det kan det utsettes. Huden blir tørr, og for å forhindre at det produseres ekstra mye talg som følge av tørrheten, har jeg fått råd om å bruke fuktighetskrem. Ifølge acne.org's The Regimen bør man bruke fuktighetskrem.. Kanskje det er en forsterkning av bivirkningen brennende hud? Selv om det ikke gir noen mening for min del Endret 15. juni 2013 av smnstd Lenke til kommentar
Wohooo Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg reagerte også litt på den fuktighetskremen i kombinasjon med hyppig bruk av Basiron. Det som hjalp for meg var å kjenne meg fram til hvor ofte og mye Basiron huden tålte. I tillegg byttet jeg til en fuktighetskrem som virket mer flytende og gjennomsiktig, kunne ligne på aloe vera, og ikke like drøy som Effaclar H. Jeg tok da heller mye av denne fuktighetskremen. Viss du har områder i ansiktet med lite kviser, og der kviser sjeldnere forekommer, så ville jeg brukt mindre Basiron der. 1 Lenke til kommentar
antih3lt Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Kan det være peroksiden i basiron som reagerer med ammoniumet i fuktighetskremen din? Hva med å bare bruke en fetere krem uten dilldall, prøv spenol f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå