JRL Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg har tenkt å kjøpe en ny trådløs router. Har en del problemer med den jeg har nå, opplever hastighetstap på 50% fra kabel til wlan, og jeg får elendig signal når jeg er i et annet rom. Det er viktig at routern har kraftig signal, da den må klare å gå gjennom to vegger, en av dem en ganske tykk murvegg som jeg opplever gir stort fall i signalstyrke akkurat nå. Noen forslag? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Med hastighets tap fra kabel, hva mener du der? At det trådløse er tregere enn kabel? Uansett hvilken router du kjøper så vil jeg tro den vil slite med den tykke murveggen. I det tilfellet ville jeg heller ha brukt den nye og den du har nå til å sende på begge sider av veggen. Du sier heller ingenting om budsjett hvilket som kan gjøre det noe enklere for oss andre. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 15. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2013 Ja. Altså jeg sitter i samme rom som routern, og vist jeg tar ut kabeln, og går over på trådløs, så mister jeg 50% hastighet. Budsjett er rundt 1000kr. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Så lenge du ikke mener nettlinjen din og kun forbindelsen med routeren er dette forventet, rett og slett pga at det går raskere med kabel. Vil du ha det tilnærmet like rask må du ha en router som støtter 802.11ac. De faller nok uten for ditt budsjett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492607 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746258 Du kan se på disse, men hør gjerne på andre innspill også. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 15. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2013 Ser et par nettbutikker leverer Asus RT-N66U til 1000kr. Ser ut til at den burde gi bedre signal, kommer kanskje ikke rundt murveggen som du nevnte tidligere. Men det må vel være ett greit kjøp? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Jeg har den selv, er konge. Men du kan alltids bruke en ene som aksesspunkt bak murveggen. edit: Ja, det er et bra kjøp Endret 15. juni 2013 av Chris93 1 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Ja. Altså jeg sitter i samme rom som routern, og vist jeg tar ut kabeln, og går over på trådløs, så mister jeg 50% hastighet. Budsjett er rundt 1000kr. Hastighet på HVA? Internett eller nettverk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå