Gå til innhold

Gaming pc, 780gtx sli pris 18k

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har fulgt med så godt de siste 3 årene (sist gang jeg bygde pc ;)) og tenkte å oppgradere en gang i høst.

Trenger kun kabinett og innmat.

Helst så lite og støydempende kabinett som mulig, uten at det går utover ytelse. Ellers ingen spesielle ønsker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, tusen takk Marius! Et annet viktig poeng er jo å få maksimalt ut av 780'ene, og det vil dette oppsettet gjøre?

Det er tilbud på evga 780 kort hos komplett i helga til kr 4600. Potensielt 1000 kroner å spare på ønsket sli oppsett.

PSUen til marius: 750 er nok til å dra 2x770. Men er usikker på om dette blir nok Watt til 2x780 + evt litt overklokking av cpu. Ellers er resten greit etter min mening. Du dropper jo skjerm, så ender du på ca 18k med tilbudet som komplett kjører.

Lenke til kommentar

Oki, takk takk! La oss si jeg kjøper GPU for 10k, så har jeg igjen 8k.

Hva ville dere valgt av følgende komponenter: Kabinett, Hovedkort, CPU, PSU, Minne, kjøling. Med tanke på lavt støynivå.

Kun de komponentene :)

Lenke til kommentar

750W er nok til å overklokke 2x Titans med en FX-8350 heftig overklokket.

Ingen vits i å betale store summer for kapasitet du ikke trenger

Dette er helt sant, og tro ikke at jeg setter opp en for svak PSU i en av mine anbefalinger (DGN)! Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

hadde ingen preferanser om det dro noe mer eller ikke, har funnet lite power req på 780 i sli. Ønsker en 3way selv.

Eneste ref jeg hadde var 3way titan + en overklokket 3770 drar ca 1000w fra veggen i load (ca 90%). (900w psu?)

Har selv valgt en 850w for å ha nok til et fremtidig gtx780 3-Way SLI. Bestiller 2 nye kort så snart skattepenger kommer =D

Endret av DGN
Lenke til kommentar

En 780 drar like mye som Titan (har jo Titan PCB osv...), som er 250W 2x250 = 500 + 110W på CPU, og la oss si 50W på annet = 660W ;) 3x av dem = 910W, MEN dette er da under syntetisk load, og ganske høy OC ;) (Det er dessuten få som trekker 50W på "annet")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...