indahla Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Under installasjon av Windows 7 64-bit finner ikke OS'et min Intel SSD 330 series 60GB disk. Jeg kan se disken i bios og jeg kan se den under raid-oppsettet. Tidligere sto det to like slike disker i maskinen satt opp i RAID 0. Jeg har tatt ut den ene disken og slettet raidet i raid-oppsettet. Noen tips ang hva jeg kan gjøre? Maskinen er en HP XW4600. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Sannsynligvis må du bare endre sata mode fra ahci til compatible eller native. Kan endres tilbake etter installasjon for bedre ytelse. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Du må forandre SATA fra RAID til AHCI i BIOS etter som du kjørte RAID tidligere. Du kan ikke ha SATA satt til RAID med kun en disk. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Løsning: Diskene inneholder informasjon om RAID-oppsettet. Begge disker måtte kobles til en annen PC via USB (sata->usb) og formateres. Da dukket de opp i Win7 installasjon. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Finnes en enkel måte å gjøre dette på, men det må gjøres i RAID menyen. Der skal der være et valg som jeg mener heter "Reset disks to Non-Raid". Dog må dette gjøres mens alle diskene i RAID oppsettet er tilstede. All RAID info på diskene til da bli fjernet, og de skal kunne brukes i ren AHCI modus uten problemer. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Rekkefølgen min var feil med andre ord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå