Gå til innhold

Hard Drive reparasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vet at det er harddisken som er røket, så blir denne ikke reparert. Den blir skiftet. Det er mye rimeligere for deg å skifte selv. Skift til SSD med det samme, så får du en mye raskere maskin.

Så jeg bure fikse det selv? Skal jeg bytte ut med samme Hardrive. når jeg skrur den på kommer opp please put in reboot disk. Men er det vits og bytte ssd pcen er 1 år gammel?
Lenke til kommentar

Så jeg bure fikse det selv? Skal jeg bytte ut med samme Hardrive. når jeg skrur den på kommer opp please put in reboot disk. Men er det vits og bytte ssd pcen er 1 år gammel?

SSD er raskere enn "snurredisk", uansett hvor gammel pc'en er. Når det er sagt, så er ditt tilfelle en reklamasjonssak. Du må nesten velge selv om du vil være uten pc en periode, eller ta kostnaden selv ved å fikse selv.

Lenke til kommentar

SSD er raskere enn "snurredisk", uansett hvor gammel pc'en er. Når det er sagt, så er ditt tilfelle en reklamasjonssak. Du må nesten velge selv om du vil være uten pc en periode, eller ta kostnaden selv ved å fikse selv.

Hvor mye koster enn ny hardrive og ssd. (det er en bærbar pc)
Lenke til kommentar

Hvor stor lagringsplass skal du ha?

500 GB HDD får du til ca kr 400.

120 GB SSD får du til ca kr 700.

750 GB Hybriddisk får du til ca kr 850. Den har en liten SSD-del som øker ytelsen i forhold til tradisjonell HDD.

 

Edit:

Her kan du se hvordan det gjøres http://www.laptopinventory.com/LaptopInventory.php/Acer/Aspire/7750G/Hard%20Drive

 

Husk at du må ha operativsystemet tilgjengelig. Har du ikke dette, kommer du ikke langt.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Hvor stor lagringsplass skal du ha?

500 GB HDD får du til ca kr 400.

120 GB SSD får du til ca kr 700.

750 GB Hybriddisk får du til ca kr 850. Den har en liten SSD-del som øker ytelsen i forhold til tradisjonell HDD.

 

Edit:

Her kan du se hvordan det gjøres http://www.laptopinv...0G/Hard%20Drive

 

Husk at du må ha operativsystemet tilgjengelig. Har du ikke dette, kommer du ikke langt.

Hva anbefaler du til meg bruker for det meste stasjonæren min og når jeg er hos andre bruker jeg aceren og gamer litt der skal ikke ha så mange spill og sånt heller
Lenke til kommentar

Hva anbefaler du til meg bruker for det meste stasjonæren min og når jeg er hos andre bruker jeg aceren og gamer litt der skal ikke ha så mange spill og sånt heller

Da anbefaler jeg helt klart SSD. Du får selv vurdere om 120 GB er nok, men det holder for de fleste. Skal du ha 250 GB må du opp i ca kr 1300.

Du kan også kjøpe over disk hos eksempelvis Clas Ohlson, hvis du ha en i nærheten. Der har de 128 GB Sandisk til kr 739, og 256 GB Sandisk til kr 1399 http://www.clasohlson.com/no/b/Multimedia/Datatilbeh%C3%B8r/Harddisker

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg helt klart SSD. Du får selv vurdere om 120 GB er nok, men det holder for de fleste. Skal du ha 250 GB må du opp i ca kr 1300.

Du kan også kjøpe over disk hos eksempelvis Clas Ohlson, hvis du ha en i nærheten. Der har de 128 GB Sandisk til kr 739, og 256 GB Sandisk til kr 1399 http://www.clasohlso...%B8r/Harddisker

Men hva er forskjell på SSD og Hardrive for 500 Gb hardrive er vel mer enn SSD 120 GB

? :)

Lenke til kommentar

Men hva er forskjell på SSD og Hardrive for 500 Gb hardrive er vel mer enn SSD 120 GB

? :)

SSD er mye raskere. En pc som booter på 1-1,5 min med vanlig HDD, booter på 10-20 sek med SSD. Hvis du spiller, vil lasting av nye "brett" gå mye raskere. I tillegg har den ingen bevegelige deler, samt lavere strømforbruk. I praksis betyr det at den tåler slag og støt mye bedre, samt noe bedre batteritid. Trenger du egentlig 500 GB på din bærbare? Så lenge du har stasjonær maskin hjemme, vil jeg tro at du klarer deg fint med 120 GB. Har du først hatt SSD, så vil du ikke tilbake til "snurredisk". Kjøp deg heller en ekstern disk senere, hvis du har behov for mer plass på farten.

Lenke til kommentar

SSD er mye raskere. En pc som booter på 1-1,5 min med vanlig HDD, booter på 10-20 sek med SSD. Hvis du spiller, vil lasting av nye "brett" gå mye raskere. I tillegg har den ingen bevegelige deler, samt lavere strømforbruk. I praksis betyr det at den tåler slag og støt mye bedre, samt noe bedre batteritid. Trenger du egentlig 500 GB på din bærbare? Så lenge du har stasjonær maskin hjemme, vil jeg tro at du klarer deg fint med 120 GB. Har du først hatt SSD, så vil du ikke tilbake til "snurredisk". Kjøp deg heller en ekstern disk senere, hvis du har behov for mer plass på farten.

Men du et problem, jeg har ikke operativsystemet tilgjenlig :(
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...