WeirdFace Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg bestiller hotellrom i mitt eget navn, og sier at det bare er jeg (en person) som skal sove der. Deretter slipper jeg inn f.eks. fire mennesker jeg kjenner som også får sove på samme hotellrom, i soveposer på gulvet eller noe. Hvis jeg faktisk skal betale for at fem personer (meg selv og fire andre personer) skal få sove på hotell så blir dette fort veldig dyrt. Da blir det billigere å late som det bare er en person som skal sove der, og deretter slippe inn fleire folk som får sove på hotell gratis. Dersom frokost også er inkludert i prisen for hotell-rommet, så har jeg hørt at folkene som arbeider på hotell noen ganger sjekker om gjestene faktisk har nøkkel til et av hotell-rommene deres og har rett til å spise frokost gratis hos dem. Men hvis alt de hotell-ansatte gjør er å be meg vise frem hotell-nøkkelen min, så kan jeg gå inn i hotellets spisesal først og når jeg har spist ferdig så går jeg ut igjen og gir hotell-nøkkelen min til en av dem som sov sammen med meg på hotell-rommet som går og spiser frokost. Kan dette faktisk fungere eller har de fleste hotell-kjedene en mer bombesikker måte for å forhindre at folk prøver å lure dem på denne måten?? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Vil tro det hår greit, det fins mange måter å være tyv på hvis man virkelig går inn for det. Hvis det er et lite hotell er det nok lettere å bli oppdaget. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Mange hotell har "vakter" utstyrt med lister på alle som har betalt for frokost ved inngangen til frokostsalen. Jeg vil også tro at for eksempel vaskepersonell vil melde fra om de ser noe som tyder på at en har sneket inn ekstragjester. Endret 15. juni 2013 av Phileas Fogg 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg bestiller hotellrom i mitt eget navn, og sier at det bare er jeg (en person) som skal sove der. Deretter slipper jeg inn f.eks. fire mennesker jeg kjenner som også får sove på samme hotellrom. Housekeeping sier i fra til resepsjonen og du får en større regning ved utsjekk. Ofte (på store hotellkjeder) er det også slik i frokostsalen at man må oppgi romnummer. Der ser de om det er et singelrom og da krysser de av at den ene personen på det rommet har spist. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Bestill hotell uten frokost og spis frokost ute i den byen du er i. MYE bedre, spør du meg. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Latterlig moral spør du meg. Betal som oss andre. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 De fleste hoteler vil legge merke til 4 ekstra personer med bagasjen og soveposer som går inn. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Somregel går nok dette bra, men noen hoteller tillater ikke engang at du har med deg besøk opp på rommet i det heletatt. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Dersom frokost også er inkludert i prisen for hotell-rommet, så har jeg hørt at folkene som arbeider på hotell noen ganger sjekker om gjestene faktisk har nøkkel til et av hotell-rommene deres og har rett til å spise frokost gratis hos dem. Men hvis alt de hotell-ansatte gjør er å be meg vise frem hotell-nøkkelen min, så kan jeg gå inn i hotellets spisesal først og når jeg har spist ferdig så går jeg ut igjen og gir hotell-nøkkelen min til en av dem som sov sammen med meg på hotell-rommet som går og spiser frokost. Kan dette faktisk fungere eller har de fleste hotell-kjedene en mer bombesikker måte for å forhindre at folk prøver å lure dem på denne måten?? Å bruke over 1 time på å få i seg frokost for å spare noen kroner er minst like stakkarslig som resten av forslaget. Betal det det koster eller bli hjemme. 2 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hotell legger da gjerne merke til hva som kommer og går av folk, gjør de ikke? 1 Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg bestiller hotellrom i mitt eget navn, og sier at det bare er jeg (en person) som skal sove der. Deretter slipper jeg inn f.eks. fire mennesker jeg kjenner som også får sove på samme hotellrom, i soveposer på gulvet eller noe. Dette hørtes ut som en veldig god ide! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Det koster sikkert 100 kroner mer å bo to på et rom enn å bo en på et rom. Mitt forslag er at du betaler de 100 kronene, så kan du bo der med god samvittighet og spise så mye du vil av frokosten. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Hotell legger da gjerne merke til hva som kommer og går av folk, gjør de ikke?Og spesielt når de har med seg bagasje og soveposer, de som jobber på hotell legger merke til mere enn hva dere tror. Ellers kanskje førstemann tar med seg 5 ryggsekker og 4 soveposer når han sjekker inn. "Neida jeg skal bo her alene". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå