Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Nå har jeg fått nok av dette møkkaselskapet. Nå skal det ut! Det begynte med den fine gode gamle tjenesten "Buzz" som fant ut at den skulle buzze masse gamle videoer på egenhånd, uten at jeg hadde oppretta noe buzz konto (ihvertfall ikke som jeg visst om). I senere tid har Google funnet ut for meg at jeg antakelig hadde lyst på en G+ konto noe de oppretta for meg, og likesågreitt legger til noen venner som jeg sikkert kjenner. Idag fant jeg ut at videoene mine på youtube ikke er tilgjengelig lenger, nettopp fordi jeg har sletta G+ kontoen som jeg overhodet ikke er interessert i, og ikke får jeg de tilbake før jeg har oppretta en. Nå er jeg noe så *sinnsykt* irritert, at jeg burde antakelig ikke skrive denne posten Men alt av google tjenester jeg bruker skal på dør! Så hva er alternativene mine her ? Mail: Jeg har allerede skaffet meg en outlook.com konto, og er egentlig fornøyd med den som erstatter for GMail. For å være ærlig, synes jeg egentlig at outlook.com har kommet seg så mye at det er bedre enn GMail uansett. Eneste som var litt downside er at outlook pr.idag ikke støtte IMAP, noe som kunne vært kjekt å ha. Mulig det kommer etterhvert ? Youtube: Så hva erstatter egentlig dette, hvis jeg vil dele videoer med venner og slikt ? Jeg har lest litt om Vimeo, er dette en god erstatter ? (Er ikke snakk om å nå ut til millionpublikum uansett). Eneste jeg virkelig liker med youtube er at de har en app til iPad som er grei å ha.. finnes det noen andre som har det ? Picasaweb: Her er den jeg er mest usikker på. Jeg har ingen anelse hva som kan gjøre jobben til picasaweb..? Vanligvis bruker jeg en plugin til Lightroom for å publisere bilder, noe som fungerer utmerket, og så er det en app på iPaden også som jeg liker. Finnes det noen tilsvarende tjenester som funker bra ? Google: Jeg har, bare av prinsipp, begynt å "binge" :-) Kontaktlister: Jeg har alt av kontaktlister på mobilen syncet mot google kontoen min. Er det mulig å få overført alt her til en annen tilbyder, på en noenlunde smertefri måte ? Endret 15. juni 2013 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Alternativ til Google-søk er Startpage HTTPS - UK. Bruker Google's søkemotor, men uten at Google får dine personlige data. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Alternativ til Google-søk er Startpage HTTPS - UK. Bruker Google's søkemotor, men uten at Google får dine personlige data. Jeg har ikke så mye imot å bruke søkemotoren med hensyn til "overvåkning", men jeg vil ikke la de få gleden av å ha en ekstra bruker :-) Bing er strengt tatt ikke så ille.. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 G+ har ingenting med youtube å gjøre, så hvordan du har greid det skjønner jeg ikke. Dersom du har knyttet Gmailen din til youyube-brukeren din og slettet kontoen din hos Gmail, forsvinner også youtube-brukeren, dog. Har prøvd alle søketjeneste og helt ærlig synes jeg alle er dårlige. Bing har blitt bedre de siste månedene, men bildene laster mye raskere hos Google. Når det gjelder det med Google og mobil så tviler jeg egentlig på det, Google vil nok gjøre det vanskligst mulig å bytte til konkurrentene, hehe. Ellers kan jeg tipse om Zoho som mail, jeg bruker det og er veldig fornøyd 2 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Alternativ mail-tjeneste er for eksempel Hushmail. Betalingstjeneste. Noen har i det siste også nevnt noe som heter Lavabit, tror jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) G+ har ingenting med youtube å gjøre, så hvordan du har greid det skjønner jeg ikke. Dersom du har knyttet Gmailen din til youyube-brukeren din og slettet kontoen din hos Gmail, forsvinner også youtube-brukeren, dog. Jeg har ikke sletta GMail brukeren min enda, og jeg har en youtube konto med samme innlogging. Men når jeg prøver å laste opp en video får jeg opp en dialogboks som forteller meg noe info jeg må fylle ut, og at det inkluderer en G+ konto, som vist i bildet her: https://www.dropbox.....28.14%20PM.png Og videoene som jeg allerede har der får jeg heller ikke sett. De står nå som "private". Som sagt, for mail, er jeg veldig fornøyd med outlook.com Når det gjelder det med Google og mobil så tviler jeg egentlig på det, Google vil nok gjøre det vanskligst mulig å bytte til konkurrentene, hehe Har allerede en Windows Phone, så jeg er ikke helt eid, men alt er syncet mot Google uansett.. Edit: Nå går jeg ut og tar litt luft, så får jeg se om ideen fortsatt høres like bra ut når jeg er litt mindre amper.. Endret 15. juni 2013 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå