Sealine Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg bestilte i forige uke ny pc, fra flere webshopper. Jeg har mottat fra Microplex, men ikke PSData eller MPX.no. Det ble noe feil ved bestillingen fra psdata der jeg bare skulle handle ram, mens mpx.no er bare litt trege Problemet mitt er nå, at jeg mangler ram. Og ejg er så usikker på hvilket jeg skal velge Jeg hadde egentlig bestilt 2x Geil Golden Dragon 512ddr pc3500 433MHz. Men det var da disse det ble noe surr med. Så nå lurer jeg på hva jeg burde velge denne gangen? Opsettet består av Abit NF7-S 2.0, AMD Athlon xp2500 og pc'n skal brukes mest til spilling. Jeg vil helst ha en pc3200 eller pc3500 brikke, da jeg er 100% sikker på at disse fungerer. (ihvertfall pc3500 fra geil) så, hva skal jeg velge? er corsair XMS3200 400MHz 512DDR den råeste brikken, og er den raskere en, en Geil GD pc3500 512ddr brikke? Håper noen kan hjelpe meg hurtig! Petter Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 vurderer denne sterkt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl hva syntes dere? er disse brikkene raskere en disse: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details selvom geil brikkene er pc3500 og 433MHz fremfor 400? Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hei Først av alt vil jeg spørre deg om hva du trenger så mye RAM til når du for det meste bare skal bruke maskinen til spilling? Dersom du driver med video/bilde redigering er det viktig/nødvendig med minimum 1024MB (1GB) RAM, dersom du bare skal bruke maskinen til spilling og internett vil du klare deg lenge med 512MB RAM. Dersom du er en ivrig overklokker kan både Corsair, GEiL og OCZ minne brikker anbefales. Dersom du ikke ønsker å overklokke systemet noe særlig er det like greit å spare pengene og heller kjøpe en billigere minne brikke. Ta gjerne en titt på f.eks. TwinMOS, Apacer eller billigere GEiL brikker. Hvis du ikke skal overklokke prosessor og RAM holder det med 333MHz klokkefrekvens på minne brikkene, da minnet vil kjøre synkronisert med prosessoren. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Hei Først av alt vil jeg spørre deg om hva du trenger så mye RAM til når du for det meste bare skal bruke maskinen til spilling? Dersom du driver med video/bilde redigering er det viktig/nødvendig med minimum 1024MB (1GB) RAM, dersom du bare skal bruke maskinen til spilling og internett vil du klare deg lenge med 512MB RAM. Dersom du er en ivrig overklokker kan både Corsair, GEiL og OCZ minne brikker anbefales. Dersom du ikke ønsker å overklokke systemet noe særlig er det like greit å spare pengene og heller kjøpe en billigere minne brikke. Ta gjerne en titt på f.eks. TwinMOS, Apacer eller billigere GEiL brikker. Hvis du ikke skal overklokke prosessor og RAM holder det med 333MHz klokkefrekvens på minne brikkene, da minnet vil kjøre synkronisert med prosessoren. det er riktig at jeg skal bruke PC'n til spilling, men tro det eller ei...idag er det flere spill som er anbefalt 512ram. Dvs at det holder akkurat...Vil gjerne ha noe og gå på, så jeg slipper og opgradere i nermeste fremtid. Men hva syntes du om disse to brikkene da? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Jeg ser på hjemmesiden til Corsair at de er geniale på spilling? Hva syntes dere? Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Til ditt bruk ville jeg heller tatt en titt på disse minne brikkene i stedet, de vil holde lenge til ditt bruk, og er billigere enn Corsair brikkene. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Til ditt bruk ville jeg heller tatt en titt på disse minne brikkene i stedet, de vil holde lenge til ditt bruk, og er billigere enn Corsair brikkene. skjønner. Men gidder noen her Ranke disse følgende brikkene etter ytelse, og kun ytelse? Pris er uaktuelt akkurat nå. Corsair XMS PRO3200 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) Corsair XMS3200 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) TwinMOS PC3200 m/Winbond 512MB DDR PC3200 400MHz (CL2.5) TwinMOS TwiSTER 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) GeiL Golden Dragon 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) om noen gidder, så blir jeg veldig happy Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Til ditt bruk ville jeg heller tatt en titt på disse minne brikkene i stedet, de vil holde lenge til ditt bruk, og er billigere enn Corsair brikkene. skjønner. Men gidder noen her Ranke disse følgende brikkene etter ytelse, og kun ytelse? Pris er uaktuelt akkurat nå. Corsair XMS PRO3200 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) Corsair XMS3200 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) TwinMOS PC3200 m/Winbond 512MB DDR PC3200 400MHz (CL2.5) TwinMOS TwiSTER 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) GeiL Golden Dragon 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) om noen gidder, så blir jeg veldig happy Siden du her snakker om kun 3200 brikker er det ganske enkelt for deg selv å finne uy av dette , da den som har raskest timing også vil vere den raskeste, i dette tilfellet mener jeg det er corsair brikken men forskjellen er så liten at jeg nok heller hadde sett på prislappen.Den pro brikken er ikke raskere en xms den bare koster mye mer pga utseende. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Til ditt bruk ville jeg heller tatt en titt på disse minne brikkene i stedet, de vil holde lenge til ditt bruk, og er billigere enn Corsair brikkene. skjønner. Men gidder noen her Ranke disse følgende brikkene etter ytelse, og kun ytelse? Pris er uaktuelt akkurat nå. Corsair XMS PRO3200 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) Corsair XMS3200 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) TwinMOS PC3200 m/Winbond 512MB DDR PC3200 400MHz (CL2.5) TwinMOS TwiSTER 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) GeiL Golden Dragon 512MB DDR PC3200 400MHz (CL 2.0) om noen gidder, så blir jeg veldig happy Siden du her snakker om kun 3200 brikker er det ganske enkelt for deg selv å finne uy av dette , da den som har raskest timing også vil vere den raskeste, i dette tilfellet mener jeg det er corsair brikken men forskjellen er så liten at jeg nok heller hadde sett på prislappen.Den pro brikken er ikke raskere en xms den bare koster mye mer pga utseende. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl dyrere og dyrere Den er ca 100 kr billigere. Skal jeg gå for to av den da? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hei Først av alt vil jeg spørre deg om hva du trenger så mye RAM til når du for det meste bare skal bruke maskinen til spilling? Dersom du driver med video/bilde redigering er det viktig/nødvendig med minimum 1024MB (1GB) RAM. Jeg kjører semiproff videoredigering på ett XP1800 system med 512MB ram... det går så det suser det. Gikk bra med en AMD 650Mhz maskin med 256MB ram også, men da startet avspilling litt tregt for eksempel. Så 1GB Ram ved videoredigering er absolutt ikke nødvendig... ikke med dagens semiprofesjonelle program iverfall. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 nå var det snakk om spilling og ikke videoredigering da Hvilket av de to TwinMOS'ene var best? TwiSTED typen? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Som sagt tror ikke det vil vere merkbar forskjell om noen,men du får jo med noen fancy lys på pro utgaven Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Som sagt tror ikke det vil vere merkbar forskjell om noen,men du får jo med noen fancy lys på pro utgaven ja litt stilig med de corsair pro korta Men så lurte jeg på enda en ting da snekker'n eller andre med peiling, http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl denne pakken, tilsvarer http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details denne? Tenker på slik at de er garantert støttet for dual osv osv...? Og så er det en ting jeg ikke klarer la være og gruble over :o hva er det logoen til corsair skal forestille? en seilskute :o ? (latterlig hva?) Sorry ass... Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 We're taking the Industry's Most Awarded Memory one better. XMS ProSeries is our most advanced memory family yet — designed, optimized and tested to meet the Xtreme demands of the serious gamer. The XMS ProSeries is available now in single module or TwinX matched module pair configurations. dette er da snakk om disse XMS Pro brikkene, og de ser ut til og passe meg midt i blinken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå