Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann.

Grunnet dårlig respons rundt omkring på andre forum har jeg gitt diskusjon.no en sjangse. Jeg leter etter en laptop som kan surfe og spille i minst over 3 år.

- Maskinen skal brukes til surfing, skolearbeid, gaming og se på film/serier

- Maks 10k

- Intel basert i7

- Jeg liker å ha laptopen min rask, og jeg liker å multitaske. Derfor ønsker jeg minst 8GB RAM og SSD istedet for HDD.

- Jeg vil helst ha en 13-14", men jeg er villig til å kjøpe 15" om maskinen er solid on noe slim.

Jeg har sett litt på den nye Razer Blade 14" som frister veldig, men prisen er stiv så jeg er velsig usikker på om den gjør opp for pengene. Kjenner dere til maskinen?

Håper på svar her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv handlet bærbar fra reflexnotebook, hyggelig handel av en grei Clevo-maskin i sin tid (men det er vel ingen lett ultrabook).

Ellers kan du handle fra newegg.ca eller ncix.ca.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Har selv handlet bærbar fra reflexnotebook, hyggelig handel av en grei Clevo-maskin i sin tid (men det er vel ingen lett ultrabook).

Tror det blir lenge til vi ser en "gaming" ultrabook, som enten ikke throttler noe vanvittig eller dør i løpet av kort tid pga varme.

En stor fordel med Clevo er at det er veldig lett både å skaffe og å skifte deler selv.

Lenke til kommentar

Canada: Eurocom selger de samme maskinene som Multicom, men under annet navn. Men det er Clevo det er snakk om i alle tilfeller. Tror Eurocom kaller sine for Panther eller noe sånt. XoticPC er også Clevo.

Flere Clevo-forhandlere i USA eller Canada finner du her. (Selve "guiden" er nokså utdatert, men noen av de viktigste forhandlerne på det nordamerikanske kontinentet er jo med her. Kan legge til AVADirect, Falcon Northwest, Origin, og selvfølgelig den største, Sager. Flere av disse forhandlerne selger faktisk sine Clevo'er under Sager-navnet).

PS. Clevo er på vei med en 13,3 tommer for spilling, W230ST.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Heisann.

Grunnet dårlig respons rundt omkring på andre forum har jeg gitt diskusjon.no en sjangse. Jeg leter etter en laptop som kan surfe og spille i minst over 3 år.

- Maskinen skal brukes til surfing, skolearbeid, gaming og se på film/serier

- Maks 10k

- Intel basert i7

- Jeg liker å ha laptopen min rask, og jeg liker å multitaske. Derfor ønsker jeg minst 8GB RAM og SSD istedet for HDD.

- Jeg vil helst ha en 13-14", men jeg er villig til å kjøpe 15" om maskinen er solid on noe slim.

Jeg har sett litt på den nye Razer Blade 14" som frister veldig, men prisen er stiv så jeg er velsig usikker på om den gjør opp for pengene. Kjenner dere til maskinen?

Håper på svar her!

Se om du finner noe Clevo-basert, som Cdon sine Thor-maskiner og Multicom sine Xishan-maskiner.

Lenke til kommentar

Med unntak av Alienware, ligger alle slike gaming laptops i sjiktet "middels" når det gjelder bygge- og materialkvalitet. Alienware skiller seg ut ved å være litt bedre på akkurat det enn de fleste andre - men de koster mer også. For mye mer, vil vel mange være enige om.

Clevo-baserte maskiner er som regel billigst, i hvert fall her i Europa. Ytelse pr. krone (eller dollar) er som regel best med en av disse.

Asus G-serie skiller seg ut ved å være best på viftestøy.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Nå spør du vanskelig. Du kan spille ethvert spill med middels hardware, først og fremst grafikkort da, selvfølgelig. Men da må du moderere deg med tanke på detaljer og oppløsning. Har du ambisjoner om å kunne spille nesten alt av spill på høyeste detaljer og oppløsning, så er det best å skaffe seg en laptop med det beste grafikkortet for bærbare maskiner i - for tiden er det Nvidia GTX 780M. Så ... hva mener du med å "takle" de fleste spill? Du kan spille nesten hva som helst med god flyt og god grafikk, med grafikkort som f.eks. Nvidia GT 750M eller GTX 765M. (Eller tilsvarende AMD-kort, selvfølgelig) - bare du ikke forventer å spille de mest grafisk krevende spillene på maks detaljer og oppløsning. Spill som The Witcher regnes blant de mest krevende for grafikkortene å takle, så dersom du gjerne vil spille dette med høye innstillinger og høy oppløsning, ja da trenger du en "gaming" laptop. Med GTX 780M i. Dersom du er fornøyd med å spille The Witcher på middels detaljer og/eller en lavere oppløsning, da holder det med kort i klassen GT 750M/GTX 765M.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå spør du vanskelig. Du kan spille ethvert spill med middels hardware, først og fremst grafikkort da, selvfølgelig. Men da må du moderere deg med tanke på detaljer og oppløsning. Har du ambisjoner om å kunne spille nesten alt av spill på høyeste detaljer og oppløsning, så er det best å skaffe seg en laptop med det beste grafikkortet for bærbare maskiner i - for tiden er det Nvidia GTX 780M. Så ... hva mener du med å "takle" de fleste spill? Du kan spille nesten hva som helst med god flyt og god grafikk, med grafikkort som f.eks. Nvidia GT 750M eller GTX 765M. (Eller tilsvarende AMD-kort, selvfølgelig) - bare du ikke forventer å spille de mest grafisk krevende spillene på maks detaljer og oppløsning. Spill som The Witcher regnes blant de mest krevende for grafikkortene å takle, så dersom du gjerne vil spille dette med høye innstillinger og høy oppløsning, ja da trenger du en "gaming" laptop. Med GTX 780M i. Dersom du er fornøyd med å spille The Witcher på middels detaljer og/eller en lavere oppløsning, da holder det med kort i klassen GT 750M/GTX 765M.

Så Nvidia 630M er nok for lite for The Witcher f.eks?

Lenke til kommentar

Ja. På laveste detaljinnstillinger og 1024x768 oppløsning så kan du kanskje klare å kjøre det så vidt, med det kortet. Men ikke uten at det hakker ofte.

Med et GT 750M så bør du kunne klare middels grafikkinnstillinger og 1366x768 oppløsning. Da bør du kunne klare sånn ca. 40 fps i gjennomsnitt, tenker jeg.

GT 630M tilhører nå aller laveste nivå når det gjelder bærbare grafikkort, og er svakere enn den innebygde grafikkchip'en i Intel's nyeste serie prosessorer.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, dette er utrolig vanskelig.

Først og fremst ønsker jeg en fint bygget laptop som enkelt kan tas overalt, men likevel spille de aller fleste spill på medium/high settings uten at det lagger. Razer Blade 14" er pen og ser ganske bra ut til hva jeg trenger, men jeg tror kanskje den er litt overpriset mtp. dårlig skjerm og tastatur.

Lenke til kommentar

Razer Blade er voldsomt overpriset. Du betaler for det "kule" utseendet og gimmicken med en ekstra liten skjerm med noen touch-knapper på. Egner seg best for posører :wee:

Selve spillytelsen du får i en Razer i forhold til prisen du må betale, er rett ut sagt ræva.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...