Titanium87 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Her kan dere kommentere denne arbeidsloggen Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Litt off topic, men ville bare tipse om denne som er på tilbud i helgen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647019 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Her kan dere kommentere denne arbeidsloggen Artig prosjekt. Jeg ville definitivt testet uten 80% "one-way" mirror filmen i første omgang. Kan tenke meg at du kan få en del problemer med refleksjoner mellom glassplaten og skjermen med filmen påsatt. Du får i alle fall eliminert et eventuelt problem med LeapMotion enklere på denne måten. Et alternativ til filmen kan være et pent bilde/mønster som skjermsparer, eller rett og slett en duk. Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 15. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Artig prosjekt. Jeg ville definitivt testet uten 80% "one-way" mirror filmen i første omgang. Kan tenke meg at du kan få en del problemer med refleksjoner mellom glassplaten og skjermen med filmen påsatt. Du får i alle fall eliminert et eventuelt problem med LeapMotion enklere på denne måten. Et alternativ til filmen kan være et pent bilde/mønster som skjermsparer, eller rett og slett en duk. Har tenkt det samme selv, men folien sendt fra England koster meg ca 200 kr så ikke noe problem å rive av igjen om det skulle være for store problemer. Duk er ikke noe alternativ Jeg vil ha det så clean som mulig En annen mulighet er å få alt lakkert sort og så mørkt som mulig, sånn at man ikke ser så mye annet enn svart under der uansett.. (selve skjermen kommer til å ta over 90% av flaten uansett). Om det blir noen problemer med LeapMotion'en, tror jeg det er helt sikkert at det er folien som har skyld i dette. En mulighet kan være å skjære vekk folien rundt controlleren og håpe dette blir pent nok. Om hele glasset er speil untatt en sort liten "flekk" nederst i midten tror jeg det fortsatt ser ganske greit ut Edit: Oppdaterte hoved tråden nå med en video jeg fant av speil forran en tv Endret 15. juni 2013 av Titanium87 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg kom nettopp over denne videoen som viser at det kan bli greit bilde, selv bak speil-film Nå aner ikke jeg hvor stor forskjell det er på det disse gutta bruker og det jeg har bestilt, men det viser i alle fall at det kan gå... Det er nok ganske stor forskjell på "optisk" kvalitet mellom film og "2-veis-speilglass", men det kan gå bra. Men husk at betraktningsvinkelen i videoen er en helt annen enn du vil få i bordflaten, hvis du ikke tenker å reise deg opp hver gang du skal se noe. Jeg mener ikke å si at du ikke skal prøve med film, men det gjør det kanskje enklere for deg å prøve uten først. Jeg følger spent med videre. Lenke til kommentar
Radar Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Kult! Sykt innspirerende å se folk prøve på ganske crazy do it yourself prosjekt. Lykke til! Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Artig med noe litt annerledes! Lykke til, jeg følger med. Lenke til kommentar
djmathisen Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Må si det var noen stive priser for USB kontakten og den trykk knappen. Men artig prosjekt. Gøy med noe annet enn bare pc bygging Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 1. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2013 Stive priser ja :s Heh.. Prosjektet går litt fremover hver dag, selv om det ikke syntes... Jeg driver for tiden å freser ut noe "plank" for og holde tv'en oppe (vil si jeg er rundt 35% ferdig med dem) Jeg har en liten datter her som er LIVREDD ting som bråker.. En fres og støvsuger er derfor ikke helt populært Tar litt om gangen på grunn av dette, men håper jeg rekker resten av fresingen i morra Mulig jeg prøver meg på "sotingen" av glasset i kveld, men mangler egentlig litt utstyr til dette, så vi får se Ellers vil jeg si at jeg HATER ikea papp-tre ! Lenke til kommentar
Sopphue Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Dette er er et genialt prosjekt liker "the clean look" og idèn med speil ser bra ut til nå, lykke til videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå