Gå til innhold

Evig liv i følge D. Itskov


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan kanskje være et poeng for oss å vite hvem denne D. Itskov er:

If Russian billionaire Dmitry Itskov has his way, the human lifespan will soon no longer depend on the limitations of the human body. Itskov, a Russian tycoon and former media mogul, is the founder of the 2045 Project — a venture that seeks to replace flesh-and-blood bodies with robotic avatars, each one uploaded with the contents of a human brain. The goal: to extend human lives by hundreds or thousands of years, if not indefinitely.
kilde: http://2045.com/

 

Jeg tviler på at det er mulig, i hvert fall ikke innen overskuelig framtid. Selv ikke med russiske milliardinvesteringer.

Lenke til kommentar
I moderne tider sett bort fra teknologi og vitenskap har evolusjonen stått på stedet hvil i tusener av år.

 

Jeg har hørt evolusjonsbiologer som har hevdet det motsatte, at menneskene har hatt mer utvikling på de siste fem tusen årene enn noen tidligere femtusenårsperiode i menneskenes historie. I såfall er det kun en myte at mennesket ikke lengre videreutvikler seg evolusjonsmessig.

http://www.reuters.com/article/2007/12/10/us-evolution-human-idUSN1043228620071210

In fact, people today are genetically more different from people living 5,000 years ago than those humans were different from the Neanderthals who vanished 30,000 years ago, according to anthropologist John Hawks of the University of Wisconsin.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tro kan du gjøre i kirka. SeaLion fremlegger en ganske god kilde på at vi fortsatt utvikler oss. Når det kommer til hvor smarte vi er i dag kontra hvor smarte folk var før, så mener jeg at jeg leste en artikkel som foreslo at vi er blitt dummere. Finner den ikke igjen nå, men den kan sikkert googles opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...