DubleTruble Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Hei. Har fått et nytt multimodem fra Telenor nå (ZyXEL P2812) siden det gamle modemet ikke orket mer (var veldig gammelt). Sånn som det var før så sto modemet i 3 etg. og ruteren i 2 etg. koblet sammen med kabel, dette funket bra å vi hadde trådløst nett i hele huset. Det nye multimodemet vi har fått av Telenor står nå i 3 etg. men da får jeg veldig dårlige signaler ned i 1 etg. Det jeg lurer på er om det er mulig og sette inn den gamle ruteren i 2 etg. (der den sto før) så jeg får bedre signaler ned i 1 etg. Jeg har prøvd litt selv men ikke fått det til. Jeg har koblet opp ruteren likt som det var før med da mister jeg plutselig nettet på en pc i 3 etg. som er koblet til multimodemet med kabel. Når jeg ser på telenor hjelpen ser det ikke ut som den klarer å finne multimodemet. på en eller annen måte. Jeg har også prøvd og koble multimodemet til i 2 etg. men det ser ikke ut som den får noe signaler ned, så det funker ikke. Håper noen kan hjelpe Multimodemet fra Telenor er: ZyXEL P2812 og ruteren jeg vil sette inn er: D-Link DIR-655 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Med multimodemet i tredje etg og DIR-655 i andre, så bør du koble det slik at de har felles LAN. Dette gjør du ved å bruke multimodem som DHCP-server og DIR-655 som switch og aksesspunkt. For å gjøre det, så setter du først opp DIR-655 med statisk IP 10.0.0.139 og lagre. Koble deg så til den på nytt http://10.0..0.139 og slå av DHCP (LAN) i routeren, lagre. Koble så nettverkskabel fra multimodem til en av lanportene på routeren. Deretter vil du få nye ipadresser i 10.x.x.x segmentet på alle enheter. Slå maskinene av og på om det ikke fungerer med en gang. Lenke til kommentar
DubleTruble Skrevet 16. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2013 Tusen takk for hjelpen Har gjort som du sa Jan Skrotnes og det ser ut til å fungere kjempe bra. Tusen takk 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå