Gå til innhold

Desktop Enviroment / Window Manager til gammel PC...

Edson

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag på hva som er brukbart for en Pentium 233 MMX, 48 MB SDRAM, 2.1 GB HD.. ?

Vil ha noe som ser greit ut, uten at maskinen blir ufattelig tregt. Har tenkt å installere Gentoo, og en eller annen window manager slik at pc'en stort sett kan brukes til surfing, IM o.l. :)

Har tenkt litt på waimea og iceWM. Flere forslag/argumenter/erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler fluxbox, det kjører finfint på en 166mhz her... www.fluxbox.org

Hvis du ser etter en kjapp browser, kan jeg anbefale Dillo (www.dillo.org) med det samme. Den er svært lett, men det mangler fortsatt endel ting som er standard i andre browsere, det at den ikke støtter frames er nok det man kommer til å legge merke til..

Lenke til kommentar
Openbox. Den jeg bruker for øyeblikket. Går flott på en 1.33GHz, men jeg har kjørt KDE2 på en 233mhz, så du får nok ikke problemer med openbox på den. www.openbox.org

Går an... Jeg håper på at den ikke skal være megatreg, men openbox så bra ut, det gjorde også fluxbox...

Jeg anbefaler fluxbox, det kjører finfint på en 166mhz her... www.fluxbox.org  

Hvis du ser etter en kjapp browser, kan jeg anbefale Dillo (www.dillo.org) med det samme. Den er svært lett, men det mangler fortsatt endel ting som er standard i andre browsere, det at den ikke støtter frames er nok det man kommer til å legge merke til..

Satser på å kjøre Opera, Mozilla og ellers vanlig programmer for IM, mail. Kanskje Firebird + Thunderbird er noe å satse på ?

Lenke til kommentar

Satser på å kjøre Opera, Mozilla og ellers vanlig programmer for IM, mail. Kanskje Firebird + Thunderbird er noe å satse på ?

Har hatt dårlige erfaringer med Mozilla og litt tregere maskiner, med 166mhz og 32mb minne var den for treg til å kunne bruke :/

Men hvis maskinen din takler det, så bør du ta en titt på Galeon ( http://galeon.sourceforge.net/ ), den er basert på Mozilla renderings motoren, men har et bedre interface (lettere). Til IM kan jeg anbefale GAIM ( http://gaim.sourceforge.net/ ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...