MaTizeX Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Jeg har nettopp fått adsl fra telenor og skal ha nettverk mellom 2 pc'er. Den ene har win xp og den andre har win 98. Hva trenger jeg av utsyr, og hvordan gjør man det? ( er litt idiot når det gjelder pc....) Lenke til kommentar
bertie Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 ikke at det ikke finnes masse meldinger som spør om akkurat det samme på forumet her, men... Vil du gjøre det enkelt, men litt kostbart, så kjøper en ruter/switch. En slik koster 1000 - 1500 kroner. Da er det bare å koble seg til denne ruter/switch'en med vanlig nettverkskabler. I tillegg må du jo ha ett nettverkskort i hver maskin. Skal du gjøre det billig, så kjøper du et nettverkskort til, og setter det inn i den ene maskinen og deler derfra. Det betyr at denne pc'en må stå på for at den andre skal kunne komme på nett. Har en smc barricade 4 porters ruter sjøl, og det gjør ting fryktelig enkelt. Da kan man også koble en printer på denne, så har man delt denne samtidig... bertie Lenke til kommentar
turboduron Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 hva slags adsl modem har du? er det nokia-modemet trenger du ikke noe som helst utenom ett nettverkskort i hver maskin,og kople dem rett inn i modemet. nokia-modemet har innebygd hub for fem maskiner. opprett deretter et lokalt nettverk på den maskina som kjører win xp. den med xp oppretter du også internett med og tillater deling. da er alt klart. er det derimot noen av di andre er det litt mer arbeid. lykke til Lenke til kommentar
MaTizeX Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 DET ER ET ALCATEL-MODEM JEG HAR....? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå