Gå til innhold

Verdens merkligste problem (oppdatert)

Anbefalte innlegg

Hei, i en tidligere post som hadde samme tittel som den nevnt ovenfor nevnte jeg at jeg av og til plutselig mens jeg feks spillte spill, så på film eller rett og slett bare hadde pcen på fikk følgende feil mld.

C:windowssystem32config is missing, invalid or corrupt.

jeg fant ut at denne mld betydde at Registeret var ødelagt.

Jeg sente inn pcen til Komplett for testing og eventuell reperasjon, men i dag ringte de meg og sa at de ikke hadde funnet noen feil i det hele tatt. så det jeg da kom frem til er at det må være noe feil med ekstern hardware (skjerm, høytaler osv..) og jeg har brukt det samme utstyret så lenge jeg kan huske, untatt høytalerne som er en Creative inspire 5.1 surround pakke. Kan feilen ligge i de eller er det noe annet som virker mer logisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å formatere alt, så legger du inn windows. Etter det går du til noen du kjenner og kopierer filen som er "invalid/corrupt" og overskriver den.

NB! Viss denne filen har noe med registeret og gjør så tror jeg ikke det er lurt.

Slik "fiksing" har virket hos meg, men jeg garanterer selvfølgelig ikke at det vil virke hos deg.

Lenke til kommentar

FAAAEN...skreiv nettopp det megainnlegget, også forsvant alt.... :evil::evil: Forbanna backspace....!

Menmen.....det jeg skulle fortelle var at jeg også har hatt det meget irriterende problemet... :grumpy: og det jeg har funnet ut at det kommer fra er "hardware forandringer" eller noe i den dur.. for hvis jeg tar ut harddisken min og setter den i igjen i den andre IDEkontakten om den ikke sto i før jeg tok den ut så kommer den feilmelding. prøvde en annen gang og satt den i "riktig" kontakt, da funket det. Men det kommer ikke bare fra det skjønner du...Sist uke så tok jeg maskinen med til en kompis for å spille litt i nettverk, jeg hadde fått kobla sammen alt og fikk starta maskinen, kom inn på Windows første gangen, også kom det opp en melding om at eg måtte starte maskinen på nytt....noe nettverks instillinger el.no....også kom feilmeldinga! :evil: så da var det bare å installere alt på nytt....var der noen dager og alt fungerte knirkefritt....kom hjem igjen...fikk satt opp alt og starta maskina....gjett hva som kom på skjermen etter ca. +/-30sek da...!

jada du gjetta riktig....!!! :evil::evil:

C:windowssystem32config is missing, invalid or corrupt.

vart nå et brukbart innlegg allikavel.... :wink: (til å være meg)

Lenke til kommentar
Meen..... Hvordan bli kvitt problemet kan jeg ikke hjelpe deg med.... :shrug:

vi får jo ikke feilmeldinga på samme måte...så...?

var det med Xp du fikk det problemet..? det er det jeg har....

bare mye tull....

............

Har hørt om en del som har hatt samme problem, med samme feilmeldinga. Det har vist seg å være feil med en rambrikke..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ok, her kommer en liten oppdatering på problemet, Komplett sendte pcen min til sandefjord og der fikset de pcen (sier de).. så nå har jeg nettopp fått den tilbake, de skiftet ut strømforskyningen og de mente at det var der probelmet lå.. men det virker ikke som om pcen er fiksa nå (føler det på meg :grine: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...