AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg har flere ganger de siste to ukene våknet med høy puls og tung pust, nesten som om jeg har jogget i søvne og akkurat blitt ferdig med turen og lagt meg igjen før jeg våknet. Dette synes jeg er svært ubehagelig og jeg lurer på om det kan være noe farlig? Burde jeg oppsøke lege? Anonym poster: 4a95f98efe0624d4669452bb894966ed Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Hvis du opplever kraftig angst i søvne f.eks p.g.a en drøm/mareritt kan det gi slike symptomer. Da våkner man som regel slik du beskriver samtidig som man gjerne ikke skjønner bæret. Prøv å bestemme deg for å huske drømmene dine og se om du finner ut av det. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg er 23 år gammel. Røyker, men har kuttet ned en god del. Er overvektig. Jeg mener å huske den ene drømmen, den var ganske intens. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg er 23 år gammel. Røyker, men har kuttet ned en god del. Er overvektig. Jeg mener å huske den ene drømmen, den var ganske intens. Da tror jeg du kan drøye å ringe til legen. Prøv heller å analysere drømmene dine om du har lignende drømmer framover. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg er 23 år gammel. Røyker, men har kuttet ned en god del. Er overvektig. Jeg mener å huske den ene drømmen, den var ganske intens. Angst er nok den mest sannsynlige årsaken hos folk som er i tjue-åra. Røyk og vekt til tross. Det er jo spesielt at dette skjer akkurat når du sover, og at det ikke har skjedd noe galt med deg utenfor disse situasjonene, synes du ikke? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 I tillegg til mulig nevnt drømmeaktivitet, vil også søvnapneer (pustestopp), gi lignende symptomer som du opplever. Jeg tipper at du også er en snorker. Både snorking og pustestopp i din alder, henger sammen med kroppsvolum. Siden du bare er 23 år, er det svært gode utsikter for en bedre søvnhygiene. Kutt ytterligere i røykingen, prøv gjerne å erstatte med snus hvis du ikke kan slutte helt. Det er også særdeles lurt å gå ned i vekt. 1 Lenke til kommentar
Korka Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Angst, stress og depresjon kan jo gi lignende utslag i søvne. Jeg opplevde slike disse tingene da jeg slet med diverse ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå