Gå til innhold

Hvor skal du handle din Playstation 4 og hva synes du er en fornuftig pris?

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1-2 år, minst.

Tviler jeg egentlig litt på... maks ett år så ser vi nok 2500.

Tipper noen få måneder før vi ser prisen rett under 3 K, ala 2990 kr eler noe.

Husk at dette er en "PC" og er laaangt billigere å produsere enn forrige generasjon, det vil vi nok også se på prisfallet etter lansering.

Om 2 år ser er den trolig under 2 K også.

Lenke til kommentar

lol...Nå er det ingen som vet hvordan PS4 vil falle i pris. Tviler sterkt på denne konsollen kommer til å falle mye før det eventuelt blir lansert en ny konsoll. Den er bygget som en pc, men vil nok aldri falle i pris som en. At den faller til 2999,- etter en stund er godt mulig, men å håpe på en pris på 2.5-2K innen kort tid, nei...

Lenke til kommentar

Tviler jeg egentlig litt på... maks ett år så ser vi nok 2500.

Tipper noen få måneder før vi ser prisen rett under 3 K, ala 2990 kr eler noe.

Husk at dette er en "PC" og er laaangt billigere å produsere enn forrige generasjon, det vil vi nok også se på prisfallet etter lansering.

Om 2 år ser er den trolig under 2 K også.

Lol, det tok ganske lang tid før Xbox 360 og PS3 kom under 2000,-. Var vel rundt år 2011/2012 at den kom under den prisen, altså rundt 6 år etter lansering.

Lenke til kommentar

Har bestillt hos Gamezone. Prisen ligger på 3998,- akkurat nå, men det er bare et estimat før de får endelig pris bekreftet. Er uansett ikke så opptatt av å spare et par hunderlapper som jeg er på å få konsollen ved lansering og uskadd. Bestille hos f.eks. Elkjøp kommer ikke på tale, de liker å knuse pakkene de sender...

Lenke til kommentar

Lol, det tok ganske lang tid før Xbox 360 og PS3 kom under 2000,-. Var vel rundt år 2011/2012 at den kom under den prisen, altså rundt 6 år etter lansering.

Litt av en sammenligning gitt siden PS3 kostet over 70% mer enn PS4 ved lansering, er vel mer rett da å se hvor lang tid før PS3 var nede under ca 3500 kr og da er vel ikke 2 år lagt unna. Dette til tross for at Sony gikk i stortap på selve maskinen til tross for den høye prisen. Sony måtte produsere sin spesialutviklede cell-prosessor selv som var svindyr. Til PS4 kjøper de en vanlig "PC-prosessor" grisebillig fra AMD. I tillegg var BD-teknologien i den tiden veeeeldig mye dyrere, PS3 var til tider den billigste BD-spilleren på markedet til tross for at den i tillegg var en spillkonsoll.

Ting tyder nå på at Sony tjener på PS4 fra først maskin som blir solgt.

Tar vi hensyn til inflasjon var nok den reelle PS3 prisen mellom 80% og 90% høyere enn PS4 ved lansering.

Edit: LOL

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Jeg har iallefall ingen tro på at den koster under 2000 etter bare 2 år.

Skjer ikke. Dette er en konsoll Sony kommer til å selge i MANGE år fram i tid og dem vil selvsagt ha mest mulig for konsollen. Spesielt med tanke på hvor ræva Microsoft ligger ann med sin Xone har Sony absolutt ingen grunn til å stresse med prisen. Tror vi skal være fornøyd med at den er så "billig" som den er for dem kunne lett ha priset seg godt over Xone og likevel knust dem på markedet.

Lenke til kommentar

Skjer ikke. Dette er en konsoll Sony kommer til å selge i MANGE år fram i tid og dem vil selvsagt ha mest mulig for konsollen. Spesielt med tanke på hvor ræva Microsoft ligger ann med sin Xone har Sony absolutt ingen grunn til å stresse med prisen. Tror vi skal være fornøyd med at den er så "billig" som den er for dem kunne lett ha priset seg godt over Xone og likevel knust dem på markedet.

Tror begge tenker litt kort nå, selvsagt vil MS ha tjene mest mulig penger men gjør de det ved å tyne ut så mye som mulig av selve konsollen?

Merk at produsentene tjener prosentvis en god del mer på spill og tilbehør og jeg vil tippe at det nok i snitt selges tilbehør/spill for mer enn det dobbelte av det konsollen selv koster.

Fordeler med å senke priser:

- økt salg av konsoller (antall solgte brukes ofte som suksessfaktor for konsollen av media)

- økt salg av spill og tilbehør

- PlayStation 4 øker som merkenavn

- økt inntekt av online tjenester

Kanskje er det ikke så ille å selge konsollen billig like vel?

Lenke til kommentar

Selvsagt ikke, men de kommer jo ikke til å gjøre det om de ikke trenger det.

De trenger vel strengt tatt ikke selge PS4 i det hele tatt men hvis en billig konsoll totalt sett øker omsetningen så mye at de tjener på det... hvorfor skal de ikke gjøre det?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Når du starter med at de strengt tatt ikke trenger å selge konsollen i det hele tatt, da gidder jeg ikke mer.

Men siterer du meg vil du se at det ikke er noen vits for Sony å senke prisen om konkurransen ikke gjør det og de selger alle de konsollene de vil. Så det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...