steinark Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 [...] Jeg kjøper nesten alle planter fra Ebay. Går det bra, gjennom toll og slikt? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Går det bra, gjennom toll og slikt? Ingen problemer, men jeg bruker bare å kjøpe planter som blir solgt i Norge fra før. Dersom de blir pakket bra overlever de også flere uker i posten. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Ferdig, inntil videre ihvertfall Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det ble veldig bra! Tilsetter du noe næring og co2 til plantene? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Det ble veldig bra! Tilsetter du noe næring og co2 til plantene? Nope, vurderer det men ikke gjort det enda. De får ingen næring i et hele tatt. Btw, sliter litt med at innsuget til filteret tar inn luft fra luftpompa, begge deler er lagt nær bakgrunnen. Tips til hvordan jeg kan fikse det, helst uten å flytte verken lufta eller innsuget Endret 15. august 2013 av aklla Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det er ganske lurt å tilsette litt ekstra næring når du har så mange ulike planter. Dersom de f.eks ikke får nok jern, vil bladene (gjerne nye blader) blir lyse og tynne. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Det er ganske lurt å tilsette litt ekstra næring når du har så mange ulike planter. Dersom de f.eks ikke får nok jern, vil bladene (gjerne nye blader) blir lyse og tynne. Er egentlig planen ja, men ferietid har gjort at akvariet ikke akkurat har blitt prioritert, desverre. Tips til luft-problemene? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Har du luftpumpen for å få oksygen i vannet, eller er det bare "til pynt"? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Er vel mest til pynt, + sirkulasjon. Trenger antagelig ikke mer oksygen tror jeg... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Da må du nok leve med det eller prøve å flytte på innsug/luftslange. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Flyttet lufta nå, så da slipper jeg luft i pumpa, og har kjøpt kjemisk CO2-tilførsel, skal vist være bedre for PH, og holder lengre enn trykkluft Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Pelettciklidene mine fikk endelig yngel for noen dager siden. http://www.youtube.com/watch?v=rcsozf_Oqm8&feature=youtu.be Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Gratulerer Har forresten bestillt nok plante-tilsettning til 15 000l skal holde en liten stund tenker jeg Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Hvilken bestilte du? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 (endret) Aner ikke, brodern som ordner det. Han skulle ha også, så tok med til meg. edit: PMDD er det. Endret 20. august 2013 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 forresten noe erfaring med kjemisk CO2-anlegg? Ser ikke ut til at det kommer ut noe CO2, kommer ikke noen bolber i "laberinten" Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Ved kjemisk CO2, mener du da flytende karbon som i f.eks Easy Life Easy Carbo? Endret 21. august 2013 av Kontorstol Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 Hmm, var vel ikke kjemisk,. Hun på butikken ante ikke hva det var, men ut fra pakka virket den bedre enn de gassflaskene. Det er strengt tatt bare gjær som produserer CO2 i en tank med en slange inn i en boble-trapp, sånn at CO2`en har lengst mulig tid i vannet. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Aha, da er jeg med! Jeg har selv en DIY-utgave, og den produserer bra med CO2. Problemet er at det ikke er så mye CO2 som blir oppløst i vannet, og jo større bobler som kommer, jo dårligere blir de oppløst. Temperaturen har også en del å si, for jo varmere vannet er, jo dårligere er løseevnen for gass til vann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå