Andreas-l-hansen Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 (endret) Hei, Jeg har et problem. Har fått en sykt høy klakkelyd på bilden min. Lyden oppstår kun når klimaanlegget er på. Når jeg skrur av klimaanlegget blir lyden borte. Hører lyden noen ganger ved oppstart, men forsvinner etter 2 sekunder. Trodde først det kunne være strammesystemet på kilereima, men det virker det ikke som det er. Så tenkte jeg at det kunne være aircondition pumpa, men lyden kommer ikke fra pumpa. Hva er feil? Det skal jo være registerkjede på denne motoren og det skal jo holde mye lenger en 161 000km? Har en taxi her i byen som gikk 350 000 uten å skifte registerkjede. Jeg har tatt opp en video av lyden som jeg har lagt ut på youtube: http://youtu.be/FSyGGVQpdIc Hjelp!!! Endret 14. juni 2013 av Andreas-l-hansen Lenke til kommentar
Andreas-l-hansen Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Ja dersom jeg bare setter på klimaanlegget og overser den stygge klakkelyden kjøler klimamanlegget som normalt. Alt fungerer som det skal, foruten denne lyden da. :-) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Jeg tror fortsatt på at det er kompressoren. Alternativt om det er en elektrisk kjølevifte som skrur seg på når AC er på, det er heller ikke helt umulig. Lenke til kommentar
Andreas-l-hansen Skrevet 15. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg har fått et tips om at det kan være remhjulet som sitter på veivakselen. At dette remhjulet ryker er vist ikke noe nytt!? Noen som vet? Har liksom ikke lyst å bruke nesten 2000kr på et nytt dersom det ikke er noe feil med dette. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Sjekket tipset til Snylter? Kjølevifte? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Hvis reimhjulet på veiva har innebygd vibrasjonsdemper (gummi mellom navet og selve reimskiva) som er defekt, så kan det vel i teorien være denne som "klaprer" når belastningen øker. Syns det kanskje var litt merkelig/unormal motorlyd med aircondition avslått også, men i mindre grad... 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Synes det høres ut som en ganske normal traktormotor jeg. Lenke til kommentar
Andreas-l-hansen Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 Hei! Glemte og oppdatere denne saken. Det var reimhjulet på veiva som har feilen. Vibrasjonsdemperen var helt løs. Tok 30 min å skifte. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Får jeg lov å si "hva var det jeg sa?" ? Neida, bare hyggelig å kunne hjelpe... Endret 15. september 2013 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå