herrejemin Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Hei. Jeg er mann som har trent mye styrke, ikke spesielt sterk, men brukbart. Siste 3 mnd. har jeg slanket meg til undervektig. BMI-en min er på: 17.5. Hvorfor? Fordi jeg var nysgjerrig, og jeg klarte det. Nå skal jeg begynne å ete igjen, og trene igjen. Jeg er veldig nysgjerrig på hvor lang tid det vil ta meg å få den samme styrken igjen! Noen som har peiling? Mener å ha lest at det tar kort tid? Akkurat som om musklene skal ha hukommelse...? Jeg må innrømme at hele prosessen har vært faktisk veldig... givende på en spesiell måte. Kontroll! På et helt fundamentalt nivå som jeg tror du kan kun oppleve av å sulte deg hardt. Egentlig ønsket jeg å sulte meg ned til kroppen sier så å si stopp... men jeg feiga ut pga. ekle opplevelser. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Du har rett i både det at kroppen har muskelminne og i det at en slik opplevelse kan være givende, selv om du ender opp som hva noen kategoriserer som "sykelig tynn". Det å vite at man har en såpass god kontroll over kropp og sinn er nettopp det som er så givende med det hele, og da vet man at man kan klare det meste om man bare vil. Avhengig av nøyaktig hvor stor og sterk du var før, må du forvente minst en mnd. før du er tilbake til der du var før, og det er med godt kosthold, overskudd og et godt styrkeprogram. Selvsagt kommer det jo an på hva slags type løft du gjorde før, hvordan kostholdet ditt har vært de siste 3 mnd. og om du har klart å vedlikeholde noe av muskelmassen. I tillegg er det ganske individuelt hvor fort man bygger muskler og hvor fort de forsvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå