Gå til innhold

MacbookPro tilbud

Anbefalte innlegg

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMD101HA/apple-macbook-pro-13-3-md101

Er dette en pc som er verdt dette tilbudet? Skal ha ny pc, og vil ikke strekke meg så veldig langt over denne summen. Men likevel vil jeg ha en bra pc, som drar lette spill som Football manager med 0 problemer og utover det kommer jeg for det meste til å bruke den til surfing og office. Er dette en pc som er litt utdatert i forhold til de helt nye pc'ene eller er dette en pc som fortsatt står veldig sterkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke må ha apple, så velg noe annet.. Sånn jeg ser det, så er den der ekstremt overpriset. http://www.multicom....00560/p10624842 virker som en mye bedre laptop for bittelitt mer penger.

Edit: Jeg burde få betalt av multicom, jeg og en annen dude her inne, for vi reklamerer så fært for dem(selvom jeg nettopp ble aktiv da).. Haha, hvertfall litt rabatt, HINT HINT :p

Endret av Solid2
Lenke til kommentar

Jeg er også enig i at Mac er overpriset og ytelsesmessig er den Solit2 foreslå bedre. Men om du kjøper Mac på tilbud slik det er på elkjøp nå får du den til en mer fornuftig pris. Jeg synes 7000 kr er en god pris for base line 13" MBP.

Lenke til kommentar

Jeg er også enig i at Mac er overpriset og ytelsesmessig er den Solit2 foreslå bedre. Men om du kjøper Mac på tilbud slik det er på elkjøp nå får du den til en mer fornuftig pris. Jeg synes 7000 kr er en god pris for base line 13" MBP.

Og det er en pc som fungerer bra til de enkle behovene jeg har? (Surfing, office, enkle spill(Football Manager osv).

Lenke til kommentar

Og det er en pc som fungerer bra til de enkle behovene jeg har? (Surfing, office, enkle spill(Football Manager osv).

Funker helt sikkert til dine behov, men hvorfor velge det samtlige her hittil har frarådet deg? Hvorfor velge mindre ytelse for mer penger?

Lenke til kommentar

Mac-en har ikke SSD, kjører bare 1280x800 i oppløsning, men kommer i en fin innpakning og har nok rimelig grei batterilevetid og god byggekvalitet.

Spørsmålet blir da om hva slags kvaliteter du vektlegger. For min del, så er 1280x800 for lav oppløsning til å få gjort noe produktivt på. Sikkert fint til surfing, litt småspill og lite annet.

Skal du drasse mye rundt på laptoppen? Isåfall er 13-14" en ok størrelse, hvis ikke kan du like gjerne kjøpe en med større skjerm. Dama kjøpte laptop og for henne ble det et kompromiss med en samsung med 14" skjerm i et 13,3" chassis og 1600x900 oppløsning. Rart ikke flere produsenter gjør det, er jo helt fint plass. Eneste minuset med den skjermen er at det var en TN-skjerm med elendig kontrast. Den var lyssterk, så helt ok å jobbe på, men ikke akkurat bra til bildebehandling/spill/video.

Hvis du bryr deg om batterilevetid, så hadde jeg helt klart ventet på en haswell (gen4 core5/7) med et stort batteri. Burde kunne gi nærmere 10-12 timer arbeidstid.

Hadde vært bra fristet av denne selv:

http://www.advance.n...source=prisjakt

Sony Vaio, 1920x1080 ips skjerm, ssd, veier 1kg og kun 7600kr.

Til sammenligning har Macbook'n 1280x800 tn skjerm, 5400rpm hdd, veier 2kg koster 7000kr.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...