Gjest Slettet-376f9 Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Vanskelig kan det vell neppe være i og med at Telenor har nesten hele sitt 4G-nett på 1800MHz i Oslo nå. Kan rekkevidden bli dårligere når flere aktører begynner å kjøre flere 4G-nett på samme frekvens, slik som det er med routere når det blir for mange som kjører på samme frekvens i det område eller er det såpass stort spektrum å ta av at dette ikke er noe reelt problem? Intet problem. Hver operatør har egne frekvensbånd. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Er det kun Netcom-kunder som får «oppdateringen» eller gjelder det alle som bruker Netcoms nett, som Chess? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 andre som synes batteribruken har gått kraftig opp etter denne oppdateringen? Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Ja. lurer på om mobilen kontinuerlig leter etter LTE nettverket? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Ja. lurer på om mobilen kontinuerlig leter etter LTE nettverket? kan nesten virke slik ja. Skal forsøke å deaktivere LTE på mobilen min siden jeg ikke har lte dekning her uansett. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 Med 3G aktivert forsvinner batteriet mitt mye raskere enn uten 3G, så det samme gjelder nok LTE. Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 16. juni 2013 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) Rekker akkurat å kjøre en speedtest på LTE båndet før jeg detter over på 3g Noen resultater med LTE opp/ned, noen med LTE ned og 3G opp(bytter midt i testen...) Endret 16. juni 2013 av Sjuki Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) LTE bruker mer strøm enn 3G, og de fleste opplever jo noe ymse dekningsforhold med LTE og normen er jo at dårlig dekning = høyere strømforbruk kontra god dekning og hvis du farter mye mellom områder med og uten LTE så telefonen til stadighet hopper mellom 3G og LTE så bruker vell det sin dose strøm det også. Endret 17. juni 2013 av RamGuy Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Ser heldigvis flere mobilmaster rett fra stuevinduet, så dekningen er det ikke noe å si på, har som regel på WiFi uansett da det tar mindre strøm, så var helt tilfeldig at jeg så 4G tegnet på mobilen nå i helgen. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Misunnelig på farte til noen av dere her inne. Hvor bor dere sånn ca? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Nesttun (Bergen). Har hatt LTE dekning siden Netcom begynt med "4G" i Bergen (februar 2011) med andre ord. Endret 17. juni 2013 av Gjest Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Fikk testet LTE på vei til jobben fra toget. Det er et ca. 5 minutters med dekning i området rundt Ski stasjon. Målte rundt 35 Mbit ned og 10 Mbit opp. At LTE foreløpig bruker endel mer strøm en 3G er kjent... Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Nesttun (Bergen). Har hatt LTE dekning siden Netcom begynt med "4G" i Bergen (februar 2011) med andre ord. Hmm. Jeg bor på danmarksplass, ikke så altfor lengt borte. Nada lte. Menmen, passer jo med det de skriver i artikkelen, nærmere storbyen er ingen dekning Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hmm. Jeg bor på danmarksplass, ikke så altfor lengt borte. Nada lte. Menmen, passer jo med det de skriver i artikkelen, nærmere storbyen er ingen dekning Jeg fikk iallefall enda bedre hastigheter når jeg bodde i sentrum (steinkast fra Sachen), men det var kort tid etter Netcom lanserte LTE (testmodem fra jobben, klarte meg fint med VDSL2 til vanlig), så det var nok minimalt med brukere tilkoblet på det tidspunktet. Dekningskartet sier iallefall at mesteparten av danmarksplass burde ha LTE (er et par små skyggesoner): https://netcom.no/dekningskart Nå sier samme dekningskart at jeg skal ha LTE dekning på jobb (Flesland, rett ved rullebanen), men innendørs er det kun EDGE imens det utenfor de dobble dørene kun er Turbo 3G (HSDPA). Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Du må skille mellom LTE2600 og LTE1800, iPhone har som kjent bare støtte for 1800. Her diskuterer vi LTE og iPhone, ikke LTE generelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg