Chavalito Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 ikke mye plaget med strømbrudd her jeg bor, (ikke i Norge) men har UPS for sikkerhets skyld. Regner med at min nye SSD blir nok en 840 Pro eller Crucial M500, Har ikke så mye å si da jeg har UPS som sagt. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) ikke mye plaget med strømbrudd her jeg bor, (ikke i Norge) men har UPS for sikkerhets skyld. Regner med at min nye SSD blir nok en 840 Pro eller Crucial M500, Har ikke så mye å si da jeg har UPS som sagt. Står valget mellom dem hadde jeg lett gått for en Samsung 840 Pro! Men det er bare min mening, M500 er god den og. Er kanskje en viss prisforskjell også. M500 er ikke billig den heller da som man skulle ha håpet. Endret 15. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Jeg har en 840 Pro, en M4, en X25-M pluss at madamen har en 840. 840 Pro, tja hvorfor ikke, men M500 er ikke dårlig i det hele tatt, og pris har ikke noe å si. Jo litt da, tror en OCZ Revodrive vil bli litt for dyr, og tror ikke OCZ har en 64-bit WHQL for den til Windows 7 eller 8 enda. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 (endret) Isåfall sier jeg, kjøp noe nytt som du ikke har prøvd enda! Jo flere modeller du har, jo bedre! Kingston Hyperx 3K er ikke et dårlig valg heller. Den er billig og har ytelse på nivå med Intel 330, 335 og 520 (samme kontroller), og har omtrent samme levetid som Intel 330 og 335. Men prisforskjellen mellom M500 og HyperX 3K er ikke stor og Kingston gir faktisk bedre ytelse stort sett (det er SandForce-kontroller dog). Endret 15. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. juni 2013 Del Skrevet 15. juni 2013 Ytelsesforskjellen mellom disse SSD'ene brukt som system/OS- "disk", er ubetydelig og uvesentlig. Det er overhodet ikke praktisk merkbart, annet enn for de som driver og benchmarker. "Se, tallene mine er bedre enn dine". Fornuftige folk kjøper de SSD'ene som har god "track record" når det gjelder pålitelighet, holdbarhet og problemfrihet. I mine øyne gjelder dette først og fremst SSD'er fra Intel, men er åpen for Crucial og Samsung også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå