martin1d Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Brønnteinikk Vg2 i Bergen Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Landskapsmåling og eiendomsdesign på HiB, men skal inn i førstegangstjeneste i august. Greit å kunne holde av plassen :-) virker som en variert blanding av utearbeid og innearbeid, noe som passer meg bra. Ville egentlig ikke studere i Bergen, men dette var beste alternativ med tanke på fag fra VGs og middels karakterer. Får se om jeg søker noe annet etter militæret Lenke til kommentar
Quaric Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Quaric, de har gode forbindelser til CERN hvis du er into that sort of stuff. Good choice. Herr Brun, hvor tar du deltid øk.led? Totally into that. Høres bra ut Lenke til kommentar
nattestjerner Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) -innhold fjernet av bruker. beklager for eventuelle ulemper- Endret 11. september 2013 av kjenslevar Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg også! Er 21 mindre søkere enn i fjor, og da var snittet 4,9. Så om du har rundt det, har du en god sjanse. Så fremt ikke søkerne i år har en høyere poengsum, da. Har regnet meg fram til rundt 50 studie/karakter poeng (2 år yrkes + 2 år lærling inkl. fagbrev), håper VIRKELIG jeg kommer inn. Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Fysikk på NTNU. Er klar som et skudd 4 Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg er litt i tvil om hva jeg vil, så hvis noen har noen erfaringer, meninger eller lignende er det bare å skrible ned. Som førstevalg har jeg rettsvitenskap ved UiB, og som andrevalg har jeg sammenlignende politikk ved samme universitet. Hjertet mitt forteller meg at jeg bør bytte rekkefølge og gå for sam.pol, for det er vel det jeg synes virker mest spennende. Nå bør det nevnes at jeg har svært lite peiling på jus, har ikke lest noe før, så det blir kanskje litt urettferdig å avskrive det før jeg har prøvd det. Men magefølelsen sier at sam.pol er det jeg vil trives mest med. Samtidig hører man stadig at det er for mange som studerer de typiske samfunnsfagene (sam.pol/statsvitenskap, sosiologi +), og at en utdannet jurist ALLTID vil finne jobb, at man med utdannelse i rettsvitenskap er ganske allsidig og kan velge mellom mange ulike jobber innenfor ulike sektorer. Med dette i bakhodet vil jo rettsvitenskap være det lureste å velge. Men jeg greier liksom ikke helt å bli kvitt tanken om at jeg kanskje ikke vil trives så godt på jussen, og heller tenke at "det hadde vært mye mer spennende å studere sam.pol, jeg ville hatt det bedre nå" og tanker i de baner. Hmm.. hvis jeg ikke får bestemt meg blir jeg nødt til å velge noe (mest sannsynlig juss) og hoppe i det med all den kraft jeg besitter. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Prøv deg ett år på jussen er mitt klare råd. Om du trives er jo det supert, hvis ikke er det alltids en fordel å ha prøvd litt forskjellig. Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Det er det foreldrene mine sier òg. Tror ikke jeg blir så mye klokere uansett hva jeg gjør, så jeg er vel nødt til å hoppe i det. Lar jussen stå på førsteplass, jeg skal gå inn med et åpent sinn og gjøre det beste ut av det. Forhåpentligvis sitter jeg her om et år og er storfornøyd. Takk. 1 Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Nordisk på UiO. Gleder meg Lenke til kommentar
Jaerny Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 kjemiing på hist eller økad ved BI. Har ennå ikke bestemt meg for hvilket studiet :/ Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Søkt overgang til jus ved UiO. Satser på at våropptaket ikke skyter i været like drastisk som i fjor.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Søkt overgang til jus ved UiO. Satser på at våropptaket ikke skyter i været like drastisk som i fjor.. Har du bestått 1. og 2. ved UiB eller UiT? Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Har du bestått 1. og 2. ved UiB eller UiT? Ferdig med bachelor fra HiL.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Ahh. Lykke til med opptak 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Har søkt på mekatronikk på UiA, tviler på jeg kommer inn der, snittet har økt så sykt de siste årene. Andrevalget mitt er Dataing. på samme sted, som jeg også hadde vært fornøyd med å komme inn. Endret 25. juni 2013 av Emsal 1 Lenke til kommentar
Elins Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Fysikk og matematikk sivilingeniør og bachelor i fysikk på NTNU? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå