Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Har engelsk muntlig eksamen på mandag, og mye av det jeg skal snakke om er vanskelig å finne på internet ettersom mye er hva man syns osv.

Et symbol og ideal for USA er "four freedoms", freedom of speech, worship, want, and fear.

Hva syns dere om dette? Og har befolkningen i usa egentlig særlig med ytringsfrihet? religionsfrihet? rett til hus og mat? og kan de "slippe unna" frykt?

Jeg tenker spesielt på dette med religionsfrihet og ytringsfrihet, for dette er det jeg vet minst om. Har dette endret seg etter 9/11?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har engelsk muntlig eksamen på mandag, og mye av det jeg skal snakke om er vanskelig å finne på internet ettersom mye er hva man syns osv.

Et symbol og ideal for USA er "four freedoms", freedom of speech, worship, want, and fear.

Hva syns dere om dette? Og har befolkningen i usa egentlig særlig med ytringsfrihet? religionsfrihet? rett til hus og mat? og kan de "slippe unna" frykt?

Jeg tenker spesielt på dette med religionsfrihet og ytringsfrihet, for dette er det jeg vet minst om. Har dette endret seg etter 9/11?

Du dinner ikke et land med mer religionsfrihet enn USA.

Her finner du en tysk familie som fikk religiøs asyl i USA

http://m.spiegel.de/international/germany/a-674312.html#spRedirectedFrom=www&referrrer=

A family of evangelical Christians who said they were being persecuted for their religious beliefs in Germany have been granted political asylum in the US

Når det gjelder ytringsfrihet så generellt har individet retten til å benkte holocaust uten problemer for eksempel. Truer du vold eller terrorisme så kan det være noe innskrenkinger

Lenke til kommentar

Altså han hevder USA er et samfunn basert på frykt - særlig i filmen Bowling for Columbine - masse stoff der - og sikkert mye som gir kred i vis-a-vis norske lærere.

Ensidig politikk gir kred i norske lærere? Ønsker norske lærere at elevene lærer andre perspektiver enn ensidig propaganda ?

Lenke til kommentar

Ensidig politikk gir kred i norske lærere? Ønsker norske lærere at elevene lærer andre perspektiver enn ensidig propaganda ?

Mitt svar til kandidaten var basert på problemstillingen : Et symbol og ideal for USA er "four freedoms", freedom of speech, worship, want, and fear.

ALtså freedom from fear.

Til eksamen ønsker man å problematisere.

Michael Moore er en høylydt stemme i debatten, og tar opp noen problemstillinger som man kan vise innsikt i uten å være propagandist. Våpenkontroll blandt unge, skoleskytinger etc ligger nok innenfor problemområder som gir kred når det gjelder å være reflektert både fordi det dreier seg om skole, om jevnaldrende etc.

Endret av sofokles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...