Anonym259235 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Heisann. Skal spare opp penger til førstebil som jeg skal kjøpe om et år. Tenkte kanskje det kunne vært lurt å spare disse på en sparekonto hvor jeg får litt rente, samtidig som at jeg får samlet pengene på ett sted og får oversikt over de. Er for tiden kunde hos DNB med den vanlige kontoen min osv., men tenkte å spørre her hvilken bank som er mest lønnsom å spare i? Best rente osv. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Du kan sjekke finansportalen.no for å se hvem som har best innskuddsrente. DNB har vel superspar på 3% som forutsetter månedlig sparing og vanlig sparekonto som gir 1.4% ved innskudd under kr 100,000 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Husk å skaffe deg en bufferkonto for de sinnssyke avgiftene de har på bompenger, "vei"avgifter og bensin. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Hva er en buffer-konto? Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Hva er en buffer-konto? buffer = støtdemper = et eller annet system som gir deg fred og ro når variasjonene der ute blir voldsomme Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 En konto du har litt ekstra penger på til uforutsette utgifter. Men ja, det er lurt å ha litt til overs til veiavgift og plutselige reparasjoner og EU-kontroll m.m. Det blir vel mest aktuelt når du først har kjøpt deg bil. DNB har vel forøvrig en spareform som heter Morsom sparing som lar deg f.eks. runde av hvert beløp du betaler med kortet og setter overskytende inn på en egen konto. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Hmm. Høres ut som om DNB er det beste valget uansett, så kanskje jeg skal ta en tur ned når jeg får tid og spørre der? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Nei, har bare en vanlig brukskonto. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Du kan sjekke finansportalen.no for å se hvem som har best innskuddsrente. DNB har vel superspar på 3% som forutsetter månedlig sparing og vanlig sparekonto som gir 1.4% ved innskudd under kr 100,000 Er Superspar jeg bruker Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Nei, har bare en vanlig brukskonto. Da er det på høy tid å skaffe seg en! Som sagt så anbefaler jeg å bruke finansportalen for å få en oversikt over hvilke banker/finansforetak som tilbyr sparekontoer, og hva som er mulig å oppnå i rente. Din rådgiver i DNB kan sikkert også hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Da tar jeg meg en tur til DNB, så snart som mulig. Setter tråden som løst, ettersom at jeg mest sannsynlig for svarene mine der. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå