Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amazon leverer vel stort sett til Kindle, så den utgår(mobi-format). Av de bøkene jeg har søkt opp så føles Ark veldig dyr, så dem har jeg egentlig bestemt meg for å unngå.

eBooks var ny, takker for den! :)

 

Bare å komme med flere tips folkens, ingen grunn til å brenne inne med dem!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg bruker utelukkende Ark til norske bøker. De har vært så og si billigst på de bøkene jeg har ute etter. Forskjellen er uansett ikke så stor fra butikk til butikk.

Dette gjelder norske ebøker.

Lenke til kommentar

Amazon leverer vel stort sett til Kindle, så den utgår(mobi-format). Av de bøkene jeg har søkt opp så føles Ark veldig dyr, så dem har jeg egentlig bestemt meg for å unngå.

eBooks var ny, takker for den! :)

 

Bare å komme med flere tips folkens, ingen grunn til å brenne inne med dem!

 

Det er en smal sak å konvertere .mobi til .epub. Bruk Calibre!

Lenke til kommentar

Det er en smal sak å konvertere .mobi til .epub. Bruk Calibre!

Har brukt Calibre til å konvertere et par .pdf-dokumenter til .epub, og det gikk forsåvidt greit etter noen forsøk. Ikke helt fornøyd med kvaliteten som ble produsert, da det oppstod kunstige paragrafer(f.eks. flere paragrafer har blitt delt på to) og samtale mellom to personer har ikke hver sin linje slik det var i pdfdokumentet. Riktignok konvertere jeg på forhånd fra PDF til enkel HTML, kan det ha forårsaket problemet?

Lenke til kommentar

Har brukt Calibre til å konvertere et par .pdf-dokumenter til .epub, og det gikk forsåvidt greit etter noen forsøk. Ikke helt fornøyd med kvaliteten som ble produsert, da det oppstod kunstige paragrafer(f.eks. flere paragrafer har blitt delt på to) og samtale mellom to personer har ikke hver sin linje slik det var i pdfdokumentet. Riktignok konvertere jeg på forhånd fra PDF til enkel HTML, kan det ha forårsaket problemet?

 

Jeg ha hatt litt problemer med formateringa på .pdf-dokumenter selv, men att og fram mellom .mobi og .epub har vært smertefritt for meg. Jeg vet ikke helt hvorfor .pdf kan være problematisk. Det skal kunne gå an å fikle med innstillingene i Calibre, men jeg har ikke tatt meg tid til det enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...