Gå til innhold

Ville du ha gått til hudlege eller hud-/laserterapeut for laserbehandling av arr?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å prøve å behandle enkelte brann- og kuttskadearr samt strekkmerker på kroppen og aknearr i ansiktet.

Siden jeg også vurderer å ta en eller to kosmetiske operasjoner, tenkte jeg å ta opp alt med Klinikk Bunæs, i stedet for å betale for konsultasjon to ulike steder.

Laserbehandling for arr dekkes uansett ikke av det offentlige, så jeg må besøke en privat klinikk.

Det virker som at klinikk Bunæs bruker hud/-laserterapeuter til å utføre hudbehandlinger.

Hvis dette er tilfelle; tenker dere at det er best å få arrene på huden vurdert og behandlet av en hudlege i stedet for terapeut?

Eller er det slik at hudleger har mer kjennskap til hudsykdommer, mens det spesialiserte feltet arrbedring/-fjerning kan en hud-/laserterapeut ha vel så mye kunnskaper innenfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst ville jeg prøvd hudpleie eller hudbehandling for å se hvilken effekt det ville hatt over tid, og om det ikke er tilstrekkelig, ta nødvendig grep etterpå.

Jeg ville gått til en hudlege, og evt. fått henvisning til annen klinikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...