Gå til innhold

Lyd via TV,Stereo eller Surround, hvilke bruker du?

LarZen

Hvordan får du lyd når du spiller?  

32 stemmer

1. 1. Når du spiller konsoll, har du lyd via TV,Stereo eller Surround?

• TV
      4
    • Stereo
      4
    • Surround
      24
  2. 2. Er lyd viktig i spill for deg?

• Nei
      1
    • Ja
      31
    • Er det så stor forskjell da?
      0
  3. 3. Har du hørt hvordan lyd er på et surround anlegg i et konsoll spill?

• Ja og jeg synes ikke det bidrar til opplevelsen
      4
    • Nei, har liten til ingen interesse for lyd.
      0
    • Ja
      26
    • Nei
      2
  4. 4. Hvorfor har du ikke et surround anlegg?

• For dyrt
      2
    • Vil ikke har masse høyttalere i stua
      5
    • Ikke interisert
      0
    • Jeg har, jævla til gnål da!
      23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da har det gått litt tid siden jeg la ut avstemning og det er kanskje ikke så mange som har stemt men det gir jo en liten indikasjon.

Til dem av dere som måte mene det er for dyrt så behøver det ikke å bli det. Det er ikke behov for noe dyrt for å få et lydbilde som vil øke innlevelsen i spill betraktelig ifra tv eller fra et stereo anlegg.

Det er mye tilbud ute å går og fks noe så enkelt som dette som er på tilbud nå til en fin pris vil være et kjempe løft. Ikke behøver det å være dyrt og høyttalere finnes i alle størrelser. Har du ikke plass på gulvet så finnes det masse forskjellige høyttalere du kan henge på veggen.

Alt ifra dem som bygger litt ut til dem som er nesten helt flate...

Surround lyd i spill er som å sette deg i midten av en boble med lyd, spill verden vokser ut ifra skjermen og om-sluker deg. Har du ikke hørt hvordan det fungerer så ta en tur til noen som kan demonstrere eller i en butikk som fks Hifi Klubben. Dem kan nok ikke demonstrere med spill men med film...men det er samme prinsippet.

Håper folk fortsetter å stemme. Game on!

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Kastet mitt trofaste Logitech Z-5500 på loftet for noen år siden, og la fokus på å bygge ut ett godt HIFI stereoanlegg ettersom musikk har blitt satt mye i fokus etter at jeg fikk egen leilighet. Savner til tider artig sourround lyd, men jeg gidder ikke å ha ledninger og dritt liggende bakover i rommet, det er nok kabelhelvete her som det er med alle platespillere og annet snacks :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hadde Z-5500 i nokre år, men har lenge kun hatt stereo. Det er til gjengjeld eit veldig bra stereoanlegg. Eg kjenner ikkje noko behov for å ha surround og har heller ikkje plass til det. I tillegg hadde det blitt ein investering om det skal stå i stil til stereoanlegget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...